חדשות בארץ

ההפגנות בבלפור: אוחנה זימן את השכנים לדיון משטרתי סגור, ללא נציג המחאה

יועץ משפטי במשטרה העלה בפגישה את האפשרות להעתיק את ההפגנות אל גן העצמאות הסמוך, ואוחנה הציע שלא לאשר את ההפגנה, כך שבג"ץ יכריע בסוגיה, זאת, אחרי שדיירי המקום הגישו שלשום עתירה לבית המשפט נגד קיום ההפגנות. בג"ץ הורה למדינה להשיב בתוך שבועיים

אוחנה ונתניהו בעצרת בחירות, ב-2018 (צילום: דוד כהן, פלאש 90)אוחנה ונתניהו בעצרת בחירות, ב-2018 (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הורה למשטרה לאסור קיום הפגנות מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, בטענה כי הן פוגעות בדיירי הרחוב. לפי דיווח היום (חמישי) בגלי צה"ל, במשטרה הבהירו לו שזה מנוגד לחוק בשל פסיקת בג"ץ שלפיה אין חובת רישיון בהפגנות.

לדיון שהתקיים אתמול הוזמנה צמרת המשטרה, בהם מ"מ המפכ"ל מוטי כהן, לצד תושבים שמתגוררים ברחוב בלפור – וללא נציג של המחאות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדורשות את התפטרותו בשל העמדתו לדין. אוחנה טען כי ביקש מהמשטרה לבחון האם ניתן להעביר את המחאות למקום אחר, בשל מה שהגדיר "מצוקת התושבים". עם זאת, מארגני המחאה מצביעים על ניגוד עניינים מובהק של אוחנה, מנאמניו של נתניהו, שמעוניין בצמצום ההפגנות נגד ראש הממשלה. לטענתם, בלתי סביר שהשר הממונה על המשטרה יעשה שימוש במשרתו הציבורית על מנת לקדם את ענייניו של נתניהו, שמינה אותו לתפקיד.

ההפגנות בבלפור, השבוע (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)ההפגנות בבלפור, השבוע (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לפי דיווח ב'הארץ', יועץ משפטי במשטרה העלה בפגישה את האפשרות להעתיק את ההפגנות אל גן העצמאות הסמוך, ואוחנה הציע שלא לאשר את ההפגנה, כך שבג"ץ יכריע בסוגיה, זאת, אחרי שדיירי המקום הגישו שלשום עתירה לבית המשפט נגד קיום ההפגנות. בג"ץ הורה למדינה להשיב בתוך שבועיים. בכירי המשטרה הסבירו כי על אף אי קיום הנחיות משרד הבריאות מצד המפגינים, אין אפשרות למנוע את המחאות.

מטעמו של השר אוחנה נמסר בתגובה: "אמש זימן השר את צמרת הפיקוד של משטרת ישראל לשמוע את התושבים המתגוררים בסמוך למוקד ההפגנות ונציגיהם. התושבים תארו גיהינום מתמשך שנובע מהפרעת הסדר הציבורי, חסימות הכבישים, הרעש המתמשך של הצפצפות, המשרוקיות, אמצעי ההגברה וכו' כבר מספר שבועות, משך כל הזמן. השר אוחנה לא הורה לאסור קיום הפגנות, אלא הנחה את המשטרה לבחון כל דרך ולאמץ פרשנות של הדין שתאפשר לאזרחים לחזור למסלול חייהם הרגילים, כולל בחינת האפשרות של העתקת מקום ההפגנה לאזורים בהם לא מתגוררים תושבים".

ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה פועלת לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אזרח באשר הוא, בירושלים ובכל מקום אחר, בשוויוניות מלאה וללא משוא פנים, וללא כל קשר לנושא ההפגנה, לזהות המפגינים או לעמדותיהם. מתוקף תפקידה על פי החוק, המשטרה מבצעת כל העת איזון בין חופש הביטוי והמחאה לבין שמירה על איכות חייהם של התושבים, הכל בהתאם לחוק ולפסיקות בית המשפט בנושא. אנו פועלים ככל שניתן לצמצם את הפגיעה בשגרת חייהם של התושבים המתגוררים באזור המחאה ובמשתמשי הדרך".

תגיות:אמיר אוחנההפגנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה