חדשות בריאות

אדלשטיין על מינוי גמזו: "לוקחים את הטובים ביותר כדי להשתלט על העקומה"

על פי הפרסומים, נתניהו ואדלשטיין מידרו את שר הביטחון מהדיונים שקדמו להחלטה למנות את גמזו לפרויקטור הקורונה. אדלשטיין עצמו הודה כי לא שוחח עם גנץ בנושא, בנימוק לפיו הוא "לא אחראי על עדכוני כלל השרים. עדכנתי בכך את ראש הממשלה, והוא בירך על המינוי. אם לא הספקתי לעדכן את שר הביטחון – איתו הסליחה"

גמזו, ב-2018 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)גמזו, ב-2018 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס היום (חמישי) למינויו של מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, לפרויקטור המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. אדלשטיין אמר בטקס חניכת מיון נשים ומיון מיילדותי במרכז הרפואי שמיר, כי הוא "מאוד שמח שאחד כמו פרופ' גמזו יהיה לנו לעזר בכל מה שקשור במאבק בקורונה" וכי "אנחנו לוקחים את הטובים על מנת להשתלט על העקומה ולעשות כל מה שיכולים כדי להיאבק בנגיף הארור הזה". זאת, ברקע חילוקי הדעות בין אדלשטיין לראש הממשלה בנימין נתניהו על חלוקת הסמכויות בין הפרויקטור לבין משרד הבריאות, שהתעקש כי המינוי יוכפף לשר הבריאות ולא יפעל בעצמאיות, מה שהוביל את פרופ' גבי ברבש לוותר אמש על מועמדותו.

בפוסט בפייסבוק שפרסם הבוקר בית החולים איכילוב מטעם פרופ' גמזו, נכתב כי ראש הממשלה ושר הבריאות פנו אליו בנוגע לתפקיד, לאחר שמינוי פרופ' ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, כשל. "אתמול, בשעות הערב המאוחרות, פנו אלי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופ' ברבש התפוצץ לצערי. השבתי מיד בחיוב. כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל שהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות".

גנץ ואדלשטיין, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)גנץ ואדלשטיין, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי", הוסיף פרופ' גמזו. "אני לא שואל שאלות במצב שכזה - פשוט מגיע, תורם את כל כולי ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר. האתגרים הם עצומים; שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגיפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית". מי שיחליף את גמזו בניהול בית החולים איכילוב הם ד"ר גיל פייר ופרופ' יצחק שפירא.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ שוחח הבוקר עם פרופ' גמזו ואיחל לו בהצלחה בתפקיד פרויקטור הקורונה. מלשכת גנץ נמסר כי הוא אמר לגמזו כי מערכת הביטחון כולה רתומה לסייע במאבק בקורונה, והשניים סיכמו להיפגש בהקדם.

על פי הפרסומים, נתניהו ואדלשטיין מידרו את שר הביטחון מהדיונים שקדמו להחלטה למנות את גמזו לפרויקטור הקורונה. אדלשטיין עצמו הודה כי לא שוחח עם גנץ בנושא, בנימוק לפיו "שר הבריאות ממנה את מנהל מרכז השליטה, אבל אני לא אחראי על עדכוני כלל השרים. עדכנתי בכך את ראש הממשלה, והוא בירך על המינוי. אם לא הספקתי לעדכן את שר הביטחון – איתו הסליחה". עוד אמר כי הוא "מתנצל בפני כל המועמדים ששמם עלה ובפני האזרחים שחיכו יותר משבועיים למינוי, לוקח עליי חלק מהאחריות לעיכוב".

תגיות:קורונהפרופ' רוני גמזויולי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה