חדשות בארץ

כתב אישום נגד תושב צפת שאיים לפגוע בראש הממשלה

התביעה המשטרתית הגישה כתב אישום נגד תושב צפת, בן 29, שפרסם פוסט ובו איומים לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו. המשטרה ביקשה מבית משפט השלום בקריית שמונה להאריך את מעצרו של החשוד עד תום ההליכים

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד תושב צפת, בן 29, שנעצר לאחר שאיים לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו.

מהמשטרה נמסר, כי מדובר באדם "שפרסם לפני מספר ימים פוסט באחת הרשתות החברתיות העולה כדי איומים לפגוע בראש הממשלה. בעקבות התבטאויותיו נחקר באזהרה, ובסיום חקירתו נעצר".

"תיק החקירה בעניינו של החשוד הועבר לעיון חטיבת התביעות, ולפני זמן קצר הגישה נגדו התביעה המשטרתית כתב אישום בבית משפט השלום בקרית שמונה ובקשה למעצרו עד תום ההליכים", לשון הודעת המשטרה.

בשבועות האחרונים הוגשו מספר כתבי אישום נגד אנשים החשודים בהסתה לאלימות נגד ראש הממשלה ובני משפחתו – האחרון שבהם ביום שני. על רקע האיומים הגוברים על חייו של נתניהו, פנה שר הפנים אריה דרעי בתחילת השבוע במכתב לראש השב"כ נדב ארגמן, והתריע מפני הסכנה לחייו של ראש הממשלה: "בשבועות ובימים האחרונים אנו עדים להסתה מסוכנת וחסרת גבולות, הקוראת לרצח ראש הממשלה ולפגיעה בבני משפחתו. כמי שהיה חבר בממשלתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, איני יכול לעמוד מנגד מול המראות הקשים של ההסתה והקריאות לפגיעה פיזית בראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו".

"לא נוכל לומר שוב 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'", הצהיר שר הפנים. "אני מודע למאמצים הגדולים שלך ושל השב"כ להגן על ראש הממשלה ובני משפחתו, אך מחובתי הציבורית להזהיר מפני העלול להתרחש ולעשות הכל כדי שיינקטו צעדים שימנעו חלילה אסון שכזה".

דרעי הוסיף, כי "החברה הישראלית תתקשה לעמוד שוב מול אירוע כזה. חופש הביטוי והזכות להפגנה הם ערכי יסוד חשובים שחייבים לשמור עליהם בדמוקרטיה וביקורת חריפה היא לגיטימית, אך הסתה לאלימות, שיסוי וביזוי ראש הממשלה ובני משפחתו היא חציית קו אדום".

על פי הפרסום של יהודה שלזינגר ב"ישראל היום", ארגמן שיגר מכתב תגובה לדרעי, בו כתב כי השב"כ "ער לדברים הנאמרים והנכתבים, שעל פניהם נושאים בחובם הסתה לאלימות כלפי סמלי שלטון המאובטחים על ידי השירות, תוך שאלה מטופלים בעיקרם על ידי משטרת ישראל ופרקליטות המדינה בהתאם להוראות החוק".

"שב"כ מקיים כל העת הערכות מצב שנועדו להעריך את רמת האיום והסיכון לסמלי השלטון המאובטחים על ידו, ובהתאם קובע את מעני האבטחה", הבהיר ארגמן. "הארגון עושה כל שלאל ידו על מנת לקיים את המשימה שהוטלה עליו בדין, ולהעניק אבטחה מיטבית לראש הממשלה".

ארגמן הדגיש, עם זאת, כי "לצד האחריות המוטלת על כתפי גורמי האבטחה והסיכול של השירות, סבור אני כי גם על כתפי נבחרי הציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מוטלת האחריות, גם בעיתות של פולמוס אידיאולוגי וחילוקי דעות פוליטיים, להימנע משיח מתלהם שעלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בודדים כמתן לגיטימציה לפעילות אלימה ובלתי חוקית שעשויה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

תגיות:הסתהכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה