חדשות יהדות

הרב זילברשטיין קורא לשמור על ההנחיות, ומסביר במה להתחזק

"חלילה לנו מלגרום מוות לאחד מאחינו", קורא הרב זילברשטיין, ומוסיף: "וצריכים אנו להרבות באהבת חינם, ולהחדיר בלב בנינו שהתורה מגנא ומצלא, ואין תפילה חוזרת ריקם"

בעיגול הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום אילוסטרציה: shutterstock)בעיגול הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הרב יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, וחבר מועצת גדולי התורה, פרסם אתמול (רביעי) מכתב, בו הוא קורא לציבור להיזהר מהדבקה בנגיף הקורונה, ולשמור על הנחיות משרד הבריאות.

תחת הכותרת "את אחי אנוכי מבקש", קורא הרב זילברשטיין לשמור על הנחיות משרד הבריאות, ולמנוע את התפשטות ההדבקה. כה דבריו: "באתי לבקש מאחי היקרים להיות נשמעים להוראות הרופאים ולעשות את כל אשר הם ממליצים, ואם הם מחייבים בידוד אסור לעבור על דבריהם, כי נאמר בתורה 'אך את דמכם לנפשותיכם אדרוש', ויש שלוש עבירות חמורות בתורה, והחמור בשלושתם הוא עוון שפיכות דמים, משום שיש בזה השחתת העולם, ולכן חלילה לנו מלגרום מוות לאחד מאיתנו.

בהמשך המכתב, הוסיף הרב במה יש להתחזק לנוכח התפשטות המגיפה. "וצריכים אנו גם לדעת כי בית המקדש השני נחרב בעוון שנאת חינם ולכן צריכים אנו להרבות באהבת חינם".

הרב זילברשטיין הוסיף וכתב כי "מוטלת עלינו החובה להחדיר בלב בנינו שהתורה מגנא ומצלא ולהרבות בתפילה כי אין תפילה חוזרת ריקם. ויעויין בהעמק דבר (דברים א', מ') שכתב והוא מוסר והדרכה לדכל הדורות, שלא יתייאשו מן התפילה, ואם לא תועיל כפי שמתפללים – תועיל להרבה דברים אחרים.

"והעצה להתגבר על הנגיף ועל הפחדים ממנה הוא על ידי שנחדד לעצמנו ולילדינו שבנוסף על התפילה יש גם לעסוק בימים אלו במעשים טובים ובפרט במעשים כאלו שיש בהם קצת שבירת הטבע. את הרוח הזו צריך לשנן לילדינו, ובעזרת ה' נתגבר ונצליח ונזכה לראות את משיח צדקנו בבניין בית מקדשנו", מסיים הרב זילברשטיין את מכתבו.

כיצד ראוי להתייחס למגיפה המשתוללת? הרב זמיר כהן ב-5 דקות על הופעת נגיף הקורונה בעולם מנקודת מבט יהודית:

 

מה הקב"ה רוצה לומר לנו באמצעות נגיף הקורונה? במה עלינו להתחזק? הרב ברוך רוזנבלום ב-10 דקות שאסור להחמיץ:

מבקשים רחמי שמים מול הנגיף: אלו חלק מהקבלות שהגיעו למערכת

קבלו את 2 פרקי התהילים המסוגלים לשמירה מכל רע 

תגיות:הרב יצחק זילברשטייןקורונההנחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה