חדשות יהדות

הרב דוד יוסף: "אדם שלא לובש מסכה – הוא כמו אדם שמסתובב עם פצצה"

"חובה על פי דין תורה לשמור על הכללים. לשמור מרחק והיגיינה, ולהקפיד מאוד על מסכה". דבריו של הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה

(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה, נשא דברים אודות החשיבות להקפיד על כללי משרד הבריאות: שמירת מרחק, היגיינה, מסיכות, בידוד חברתי – למי שהתחייב בבידוד, ובדיקה – למי שחש בסימפטומים.

"אני רוצה לפנות בזה אל הציבור שלנו, כל יהודי שומר תורה ומצוות, קודם כל חייב ממש על פי דין תורה - לשמור על הכללים. לא לצאת בלי מסכה, לשמור מרחק והיגיינה, במיוחד להקפיד על המסכה", אמר חבר המועצת.

"אנחנו צריכים להבין, אם אדם צעיר חושב לעצמו 'לי זה לא מסוכן - מקסימום אהיה חולה' - אנחנו צריכים לדעת: מסתובבים בתוכנו הרבה אנשים מבוגרים, ואם אחד מדביק את השני והשני את השלישי וזה יגיע לאנשים מבוגרים - יש פה עניין של פיקוח נפש ממש", אמר הרב יוסף בכאב. "כבר איבדנו הרבה תלמידי חכמים גדולים, כל יום אנחנו שומעים שעוד ועוד אנשים מתים, יש פה שאלה שאדם שלא לובש מסכה אפשר להגדיר אותו כרודף ממש. הוא כמו אדם שמסתובב עם פצצה".

הרב יוסף המשיך והתייחס לחובת הבידוד על פי דין תורה: "כל מי שחייב בבידוד, חייב עפ''י דין תורה לבצע את הבידוד. אני בעצמי הייתי בבידוד. צריך לקיים את ההוראות. כי עינינו הרואות שהרבה אנשים מגלים תוך כדי בידוד שהם עצמם חולים, לכן שוב מדובר פה באדם שאינו מבצע את זה - יש פה חשש של 'רודף', אי אפשר להתעלם מזה שמסתובבים בתוכנו גם אנשים מבוגרים, אז גם באופן אקראי הוא יכול להדביק אדם מבוגר".

עוד הוסיף הרב יוסף בדבר החובה ללכת להיבדק: "אם מישהו מרגיש לא טוב - הוא חייב ללכת להיבדק. חייב לדעת את המצב שלו כדי לדעת אם הוא רק בבידוד או ייתכן וחלילה הוא גם יכול להדביק אחרים. עפ''י דין תורה חייבים לשמור על כל הכללים ובע''ה הקב''ה יסיר מאיתנו כל נגע וכל מחלה".\

"אנחנו אחים, לא אויבים": הרב זמיר כהן בסרטון תגובה לשוטרים ולחרדים:   

 קול דמי אחינו זועקים: התפללו לרפואת חולי הקורונה

תגיות:הרב דוד יוסףמסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה