חדשות בריאות

לאחר שברבש הסיר את מועמדותו: פרופ’ רוני גמזו מונה לפרויקטור הקורונה

פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, מונה על ידי ראש הממשלה ושר הבריאות לתפקיד פרויקטור הקורונה: "האתגרים עצומים, כל אחד צריך להושיט יד ולסייע"

פרופ’ רוני גמזו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)פרופ’ רוני גמזו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו הלילה (בין רביעי לחמישי) על החלטתם למנות את מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי ולמנהל מרכז השליטה.

ההודעה הרשמית על מינויו של גמזו נמסרה זמן קצר לאחר שפרופ' גבי ברבש הודיע כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד – יממה לאחר שפורסם על מינויו – וזאת בשל חילוקי דעות על הסמכויות שיקבל.

בהודעתו כתב ברבש, כי "נגיף הקורונה מציב את מדינת ישראל בפני אחד האתגרים המורכבים בתולדותיה. עוד מראשית האירועים סברתי שבאירוע עם כל כך הרבה משתנים, שבו עדיין רב הנסתר על הגלוי, ישנה חשיבות עליונה בריכוז כלל הכוחות תחת מעטפת ניהולית אחת שתמקד את המאמץ הלאומי הנדרש להתמודדות בסדר גודל שכזה".

"עבורי, התגייסות אישית לנושא הייתה עניין מובן מאליו, ומשהגיעה לפתחי הצעה לבחון את הדרך הנכונה להשתלב באופן רשמי במאמץ הזה, האמנתי שיש לדון בה בכובד ראש".

"כל מי שעוסק בתחום הרפואה הציבורית יודע שזמן הינו מרכיב קריטי בניהול מערכה מסוג זה. בימים האחרונים דנתי עם ראש הממשלה, שר הבריאות ואחרים, בדרכים בהם נכון לנהל את המאמץ הלאומי הזה, ומרגע שנראה שאיננו מתכנסים לכדי החלטה – אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים. אני מבקש להודות לראש הממשלה ולשר הבריאות על עצם פנייתם אלי".

"הצלחתה של מדינת ישראל במערכה מול נגיף הקורונה תלויה באמת בכל אחת ואחד מאיתנו", הצהיר ברבש. "אני אמשיך לתת כתף ולסייע במאמץ הלאומי החשוב הזה בדרכים שונות, כשם שעשיתי מאז שהתפרץ הנגיף."

פרופ' גמזו (54) כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות בין השנים 2015-2010, ולאחר מכן מונה למנהל בית החולים איכילוב בתל אביב. בתחילת משבר הקורונה, הקים גמזו את פרויקט "מגן אבות ואימהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מפני הנגיף.

בהודעה שמסר הבוקר, בעקבות מינויו לפרויקטור הקורונה, כתב פרופ' גמזו: "אתמול, בשעות הערב המאוחרות, פנו אלי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופ' ברבש התפוצץ לצערי. השבתי מיד בחיוב. כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל, כשהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות. זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי; אני לא שואל שאלות במצב שכזה – פשוט מגיע, תורם את כל כולי, ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר".

"האתגרים הם עצומים: שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגיפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית", הוסיף גמזו. הוא הדגיש, כי "אלו אתגרים של כל אדם ואזרח אחראי במדינה, של כולנו; זאת לא הבעיה של הממשלה, משרד הבריאות או גורם שלטוני זה או אחר. כל אחד, כל אחד צריך להושיט יד לסייע ולנהוג באופן שמקל ולא מכביד, שתומך ולא משבש, שמלכד ולא מפרק. מנגד כל גורמי הממשלה ומוסדות המדינה צריכים להרגיש את העם, את המצוקה והקושי ולהתאים את הצעדים הנדרשים".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן אמש כי שלשום אובחנו בישראל 2,000 נדבקים חדשים בקורונה. 32,345 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 273 במצב קשה. 78 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז פרוץ המגפה אותרו 56,085 נדבקים, מתוכם החלימו 23,310. מניין הנפטרים עומד על 430.

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' רוני גמזופרופ' גבי ברבש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה