כתבות מגזין

קובי פרץ מרגש: ״לא חייבת להיות אחידות אך האחדות היא מאד חשובה״

בערב שבת האחרונה ריגש הזמר קובי פרץ עם פוסט שהעלה לרשתות החברתיות, בו שזר דברי תורה על פרשת השבוע מטות-מסעי, והשווה בין המסעות שעברו בני ישראל במדבר - לבין ימינו אנו

קובי פרץ עם ילדיו (תמונה: מתוך עמוד הפייסבוק של קובי פרץ)קובי פרץ עם ילדיו (תמונה: מתוך עמוד הפייסבוק של קובי פרץ)
אא

בערב שבת האחרונה ריגש הזמר קובי פרץ עם פוסט שהעלה לרשתות החברתיות, בו שזר דברי תורה על פרשת השבוע מטות-מסעי, והשווה בין המסעות שעברו בני ישראל במדבר - לבין ימינו אנו. 

וכך הוא כותב:

"בפרשיות השבוע מטות-מסעי אנו לומדים על ארבעים ושניים מסעות שעברו בני ישראל במדבר, ושואלים רבותינו: מדוע התורה מספרת על המקומות הללו, והלוא הם רק ״מקומות״ במדבר? אלא מסבירים חז״ל: עם ישראל התארח במדבר ארבעים שנה, ולכן ״המדבר״ זכאי על כך להכרת הטוב, על כן הקב"ה כתב את המקומות האלו בתורה בכדי לשלם למדבר את שכרו! ואף לעתיד לבוא יקבל המדבר שכר נוסף, כפי שאומר הנביא ישעיה: "ישושום מדבר וציה, ותגל ערבה ותפרח כחבצלת" - שלעתיד לבוא יפריח ה׳ את המדבר ״היבש״ ויהפוך אותו לגן ירוק ומלבלב, וזאת ללמדנו *״מוסר השכל״* כי עלינו להכיר טובה לה׳, ולכל אדם על כל הטוב שעושים למעננו".

ממשיך פרץ ומביא את אחד הסיפורים המיוחסים לרה"ג יצחק דוד גרוסמן - שהלך לכותל המערבי יחד עם יהודי עשיר. "הם ראו שם יהודי בוכה, והרב אמר לעשיר: 'בוא ניגש אליו ונשאל אותו למה הוא בוכה. אם הבעיה שלו רוחנית - אני אסייע לו, ואם היא כלכלית - אתה תסייע לו'. העשיר הסכים והשניים ניגשו ליהודי הבוכה ושאלו אותו האם הם יכולים להיות לו לעזר. 

"השיב להם היהודי בחיוך ואמר: 'ב"ה יש לי עשרה ילדים ואתמול חיתנתי את הבן העשירי. לכן היום באתי לכותל בכדי להודות לקדוש ברוך הוא על כך שזיכני לגדל את ילדיי ולהכניסם לחופה בכבוד ובשמחה, ועל כך אני בוכה משמחה".

תשובתו הצליחה לגרום לרב להתפעלות גדולה וכך אמר לו: "עליך נאמר - משיב טובה תחת טובה, לא תמוש הטובה לעד". ועל דברים אלו כותב פרץ ומסכם: "חז"ל אמרו שחורבן בית שני והגלות הארוכה היא תוצר של שנאת חינם ומחלוקת מיותרת. מי יתן ונדע להימנע ממחלוקות מיותרות וודאי משנאת חינם, ושתמיד נהיה חלוצים יחד עם האחרים ונפעל לפי ההנחיות הנמסרות לנו לטובת הכלל. לא לפעול לפי מה שנוח לנו, ובעיקר כשזה עלול לפגוע באחרים. רצוי שנזכור: לא חייבת להיות אחידות - אך האחדות היא מאוד חשובה. שבת שלום".

תגיות:אחדותקובי פרץפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה