חדשות בארץ

שי גולדן במתקפה על השמאל: "האלימות שלכם מבעיתה ממש"

לאחר שיצא נגד ההסתה משמאל כלפי ראש הממשלה נתניהו, סיפר איש התקשורת שי גולדן על האיומים שקיבל על חייו וגינה בחריפות את האלימות מצדה השמאלי של המפה הפוליטית: "אני לשמאל הזה לא שייך, לא משתייך, לא מזדהה ולא תומך"

הפגנה בירושלים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הפגנה בירושלים (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הסופר ואיש התקשורת, שי גולדן, מתח אתמול (שלישי) ביקורת חריפה על השמאל בישראל. לאחר שבשבוע שעבר תקף את ההסתה הגוברת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת האלימות בהפגנות האחרונות של השמאל, סיפר גולדן על האיומים שקיבל על חייו מצדה השמאלי של המפה הפוליטית, והבהיר: "לא אתייצב לאף קמפיין להפלת אף אחד".

גולדן, המגדיר את עצמו כאיש הזרם המרכזי של השמאל הישראלי וכמצביע נאמן של מפלגת העבודה, כתב בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו: "לאורך השנים שאני מתעקש לא לשתוק, ולומר את מה שאני מאמין בו – חטפתי חזק מצד ימין. ממש ממש חזק. ואלים. וחטפתי חזק מצד שמאל. ממש ממש חזק. ואלים. החוויה שלי – ושלי בלבד – היא שהעלבונות משמאל תמיד אישיים, לרוב נמוכים מאד, תמיד בעלי טון מבטל, מתנשא, נקמני או נוטף בוז. והאלימות המילולית קשה בהרבה. כמעט ללא השוואה. עוד אוסיף כי קיבלתי שלושה איומים ממשיים ברצח בחיי (עוד מאות איומים מרומזים ומובלעים), כולם הגיעו מצד שמאל. שניים בעקבות מאבקי ב'הדתה' (שהיא תנועה שנוטפת משנאת יהדות וחרדים בפרט), ואחד עכשיו, בגלל 'תמיכתי' בנתניהו".

"עוד אוסיף, שאני מצביע מפלגת העבודה מגיל 18. אבל אני כבר לא 'שמאלן' בעיני הדורמנים של השמאל החדש. אני לשמאל הזה לא שייך, לא משתייך, לא מזדהה ולא תומך. מי שכאן יודע שאני מאמין בקירוב לבבות ומציאת מכנה משותף לאומי רחב לכל השבט היושב בציון – יהודים וערבים – לפני שהמדינה הזאת מתפוררת לגמרי. מי שעוקב אחריי כאן יודע שאני יודע להיכנס בנתניהו כשמגיע לו".

"מי שעוקב אחריי כאן יודע שאני מאד עקבי בטקסטים שלי", הוסיף גולדן. "מי שעוקב אחריי כאן יודע שאני לא איש 'שמאל' בהגדרות של ימינו. מי שעוקב אחריי כאן יודע שאני שמאל ציוני, ליברלי, הומניסטי, אמיתי. מי שעוקב אחריי כאן יודע גם שאני יהודי מאמין מאוד וציוני גאה. מי שעוקב אחריי כאן יודע שאני מעדיף כל פתרון של שלום והסדר על פני מלחמה. מי שעוקב אחריי כאן יודע שאני בסופו של יום מפא"יניק. אז מפא"יניק היום פירושו 'ביביסט', בלקסיקון החדש של המחנאות בישראל. אז רבין גם ביביסט. וגם פרס. ובטח ובטח שבן גוריון ודיין ויגאל אלון. כולם ביביסטים. כולם היו היום מגורשים מהשמאל הישראלי בשל עמדות לא מספיק קיצוניות".

"פלא שאין היום שמאל ציוני מרכזי בישראל?", המשיך גולדן לתקוף. "גירשתם את כולנו. דחפתם את כולנו לזרועות לפיד וגנץ. וכשיגיעו הבחירות תקראו לנו לחבור להפלת 'המושחת מבלפור'. אני לא אתייצב לאף קמפיין שלכם להפלת אף אחד. אני אצטרף לקמפיין להצבת מועמד, שעתיד מדינת ישראל יהיה הכי מובטח בידיו. ורק.לא.ביבי הוא לא שם של מועמד ראוי להובלת עם ומדינת ישראל. תתארגנו קודם על מועמד ראוי, אבל בליגה אמיתית. ותוודאו שהוא מדבר ישראלית אמיתית. כי כרגע אין לכם חזון, אין אופק, אין אידיאולוגיה, אין תוכנית, אין מנהיג, אין מסר לאומי. אין כלום. רק. לא. ביבי. רק. לא. ביבי. כמו זומבים".

"נו, כנראה שאתם מכורים להפסדים. כנראה שלא אכפת לכם באמת משום דבר חוץ מגירוש נתניהו מבלפור. בטח לא מעתיד המקום הזה, בראייה רחבה של העם והמדינה הזאת. סורי – גירוש נתניהו מבלפור אינו אידיאולוגיה, אינו תוכנית פעולה, אינו תקווה למדינת ועם ישראל. עם ישראל, זוכרים? ההוא שמתגורר כאן".

"והאלימות המילולית שלכם מבעיתה ממש. את הזכות לקרוא לימנים 'אלימים' איבדתם ובגדול. הצעה: חזרו לשולחן הסרטוט לפני שתימחקו לגמרי מהמפה הפוליטית. עם ישראל לא תומך במסר שלכם. זו האמת. ואם אתם לא מבינים – תמשיכו. פשוט תמשיכו. שיהיה לכם לבריאות. אתם מתאבדים פוליטיים. פשוט מתאבדים פוליטיים. ועל הדרך – בוגדים בכל העקרונות שלכם, והכללים והשבועות הדמוקרטיות שלכם. אבל תמשיכו. עליתם על מסלול התרסקות בקיר המציאות. אם מה שמקל עליכם להמשיך הוא לקרוא לקולות כמו שלי 'ביביסטים', אז תבלו. בכיף שלכם", חתם גולדן את דבריו.

תגיות:הפגנותשי גולדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה