חדשות בריאות

טראמפ לציבור האמריקני: "עטו מסכות, יש להן השפעה"

בתדרוך לתקשורת בבית הלבן, קרא הנשיא טראמפ לציבור האמריקני להשתמש במסכות והצהיר כי הוא עצמו "מתרגל" למסכה. הוא הזהיר, כי מצב התחלואה בנגיף "יחמיר לפני שישתפר"

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ערך הלילה (רביעי) תדרוך לעיתונאים בבית הלבן בנוגע למגפת הקורונה, לאחר כשלושה חודשים בהם נמנע מלעשות זאת. הוא קרא לציבור האמריקני להשתמש במסכות, והביע הערכה קודרת ביחס למגמות התחלואה בנגיף: "ככל הנראה, ולמרבה הצער, זה יחמיר לפני שישתפר".

טראמפ, שמתחילת התפרצות הנגיף בארצות הברית ניסה להמעיט מחומרתו וזלזל ביעילותה של המסכה כאמצעי הגנה, שינה בימים האחרונים כיוון. לאחר שפרסם שלשום בטוויטר תמונה שלו כשהוא עוטה מסכה, הוא הפציר באזרחים לשמור על ריחוק חברתי והיגיינה ולעטות מסכות: "אנחנו מבקשים מכולם – כשאתם לא יכולים לשמור על ריחוק חברתי, עטו מסכה. לא משנה אם אתם אוהבים את המסכות או לא, יש להן השפעה". הוא ציין, כי הוא עצמו "מתרגל" למסכה ועוטה אותה כאשר הוא נמצא בין אנשים. במהלך מסיבת העיתונאים הוא הציג את המסכה שלו, ואמר: "אשתמש בה בשמחה, אין בעיה עם זה. כל דבר שיכול לעזור הוא דבר טוב. אני נושא עמי מסכה, אני עוטה אותה".

דבריו של טראמפ באו על רקע הפיגור שלו בסקרים לקראת הבחירות לנשיאות מול יריבו הדמוקרטי, ג'ו ביידן, ובניסיון לעצור את הסחף שנובע בחלקו מהביקורת על תפקוד הממשל במשבר הקורונה. בתשובה לשאלה, האם הוא רוצה שהציבור האמריקני ישפוט אותו בקלפי על האופן בו טיפל במגפה עד כה, ענה טראמפ: "בין שאר הדברים. אני חושב שהעם האמריקני ישפוט אותנו על כך, אבל הוא ישפוט אותנו גם על הכלכלה שיצרתי ושאנחנו יוצרים. השנה הבאה תהיה שנת שיא בכלכלה, ואני חושב שהם ישפטו אותי על כך".

בהתייחסו באופן ספציפי לביקורת על התנהלותו במשבר, טען טראמפ כי עשה "הרבה דברים כמו שצריך" בהתמודדות מול הנגיף, וציין בין היתר את סגירת הגבולות. הוא חזר והטיל על סין את האחריות להתפשטות הנגיף על סין: "זה לא היה צריך לקרות, סין הייתה צריכה לעצור את זה".

ביממה האחרונה נרשמו בארצות הברית למעלה מ-1,000 מקרי מוות כתוצאה מהנגיף – הפעם הראשונה מאז חודש מאי שהמספר חצה את רף ה-1,000. מפרוץ המגפה נדבקו קרוב ל-4 מיליון אמריקנים, מתוכם מתו כ-142 אלף.

תגיות:דונלד טראמפנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה