עובדות שלא ידעתם

הידעתם איזה מאכל מתוק מיוצר בעבודת יד?

מהן הקרניים הלא ידועות, איזה כוכב מרפא את עצמו, ואיך מפרקים קרן אור? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם שאת החלבה מכינים ביד? הממתק הוותיק הזה, החלבה, מיוצר מערבוב של טחינה גולמית, העשויה משומשום, עם סוכר. הלישה של הטחינה עם הסוכר נעשית בדרך כלל ביד, משום שערבוב במכונה יוצר בחלבה סיבים שנוטים להיקרע, ובאופן כללי יוצר חלבה איכותית פחות.

• הידעתם מהן קרני X? וילהלם רנטגן גילה את קרני הרנטגן, אשר חודרות דרך חומרים רבים, מאפשרות צילום יעיל של עצמות הגוף ומשמשות גם למטרות מועילות רבות אחרות. הוא גילה את הקרינה אך לא הכירה, ולכן כינה אותה "קרני X", כלומר, קרניים לא ידועות. אף שהקרינה נקראה אחר כך על שמו, רנטגן, בשפה האנגלית הכינוי "קרני X" עדיין נותר בשימוש.

• הידעתם מדוע דגים חיים בלהקות? מרבית הדגים חיים בלהקות, חלקן קטנות יחסית וחלקן גדולות מאוד, המגיעות עד למיליוני דגים בלהקה אחת. המטרה היא להטעות טורפים ולהקשות עליהם לצוד דג אחד מתוך הלהקה הגדולה.

• הידעתם שכוכב ים יכול לרפא את עצמו? כוכב הים הוא בעל חיים ייחודי שחי במים. אין לו עצמות ואין לו מוח. לרוב כוכבי הים יש 5 זרועות, ולחלקם זרועות מרובות יותר. אם כוכב הים מאבד זרוע, הוא מסוגל לגדל אותה מחדש. למעשה, כל עוד החלק המרכזי של גופו נותר שלם, הוא יכול להצמיח את שאר חלקי הגוף במקרה של פגיעה.

• הידעתם היכן נמצא האי הגדול ביותר בעולם? האי הגדול ביותר בעולם הוא גרינלנד, אי שממוקם בצפון האוקיינוס האטלנטי, סמוך לקנדה שבאמריקה הצפונית. האי עצמו שייך לדנמרק, אך מתנהל בו שלטון אוטונומי. האי המיוחד הזה מכוסה בקרח ב-84% משטחו.

• הידעתם כיצד מפרקים קרן אור? קרני האור של השמש מכילות 7 צבעים, שלכל אחד מהם אורך גל שונה. כאשר מציבים מנסרה (פריזמה) מול קרני השמש, הן מתפרקות לאורכי הגל השונים, ובצידה השני של המנסרה ניתן להבחין בקשת צבעונית. זהו גם האופן בו נראית הקשת בשמים – כאשר קרני השמש עוברות דרך טיפות הגשם, המשמשות כמנסרות.

• הידעתם מהו פריסקופ? הפריסקופ הוא משקפת ייחודית, ששימשה צוללות על מנת לראות את המתרחש מעל פני המים. היא בנויה ממראות המוצבות בזווית מתאימה, כך שהן משקפות כיוונים אחרים, על פי הכיוון אליו מסובבים את הפריסקופ.

תגיות:חלווהעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה