חדשות בארץ

הסתיימה שביתת העובדים הסוציאליים: יקבלו תוספות שכר ומענק קורונה

לאחר שביתה של למעלה משבועיים, הגיעו העובדים הסוציאליים להסכם עם משרד האוצר על רפורמה במבנה השכר שלהם, שתכלול שתי פעימות, ובנוסף יקבלו מענק קורונה מיוחד. האוצר יתקצב מערך מוגנות לעובדים בסך 70 מיליון שקלים לשנה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

העובדים הסוציאליים הודיעו הבוקר (רביעי) על סיום שביתתם, שנמשכה יותר משבועיים, וזאת לאחר שבמהלך הלילה הגיעו להסכם עם משרד האוצר. במסגרת ההסכמות שהושגו, תיערך רפורמה במבנה השכר של העובדים הסוציאליים, ובנוסף הם יזכו למענק קורונה מיוחד.

על פי הפרטים שנמסרו מטעם איגוד העובדים הסוציאליים, הפעימה הראשונה של הרפורמה במבנה השכר תכלול העברה של 200 מיליון שקלים. לפעימה זו, שתיושם כבר בחודש הקרוב, תתווסף פעימה שנייה שתינתן עם החתימה על הסכמי שכר חדשים במשק.

עוד סוכם בין הצדדים, כי משרד האוצר יתקצב מערך מוגנות מלא עבור העובדים הסוציאליים, בסך של 70 מיליון שקלים בשנה. בנוסף, יקבלו העובדות והעובדים הסוציאליים מענק קורונה, שינוע בין 9,000 ל-11,500 שקלים לכל עובד.

באיגוד העובדים הסוציאליים הגדירו את המתווה כ"הסכם היסטורי – הסכם הנשמה אמיתי לשירותים החברתיים, שיאפשר לעובדות הסוציאליות ולמאות אלפי הישראלים שתלויים בהן לחזור לנשום".

בעקבות הסיכומים שהושגו, אמר שר האוצר ישראל כץ: "אני מברך על סיום שביתת העובדים הסוציאליים. כפי שהבטחתי, לא נשאיר אף אחד לצד הדרך. אני מלא הערכה למסירותם של העובדות והעובדים הסוציאליים ותרומתם לחברה בישראל בתקופה קשה זו. אני מודה לראש הממשלה שאישר את העלאת המתווה שסוכם לאישור הממשלה, לשר הרווחה ויו"ר ההסתדרות וליושבת ראש הארגון ענבל חרמוני שלקחו חלק בגיבוש הפתרון. סיכמנו על צעדים היסטוריים, שישנו את מעמד העובדים ויאפשרו להם להמשיך בעבודתם המסורה בתנאים ההולמים את חשיבות המשימה שנטלו על עצמם".

שר הרווחה איציק שמולי הוסיף: "אני מצדיע לעובדים הסוציאליים בהנהגת ענבל חרמוני על מאבקם העיקש, ושמח שעלה בידינו לתת מענה לדרישותיהם הצודקות. מול האתגרים החברתיים הקשים, שרק הועצמו בקורונה, זוהי יחידת העילית המצטיינת שלנו; כולנו מחויבים לטפח אותה ולתת לה את מלוא התמיכה בתנאי העבודה ובמוגנות".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "'אני מברך על ההסכמות החשובות עם העובדים הסוציאליים. במדינה מתקדמת, מגיע שכר הגון ותנאי עבודה הולמים למי שעובד עם אוכלוסיות מוחלשות. מגיעה מילה טובה לשר האוצר ישראל כ"ץ ולצוות משרד האוצר שפעלו בנושא, ולשר איציק שמולי שנאבק וליווה את התהליך''.

תגיות:משרד האוצרעובדים סוציאליים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה