חדשות בריאות

סופית: הכנסת אישרה את איכון השב"כ

מליאת הכנסת אישרה את החוק המאשר לשב"כ לאכן את הטלפונים הסלולריים של חולי קורונה במסגרת המאבק בנגיף. הצעת החוק בנוסחה הסופי מטילה מגבלות על השימוש באיכון

האוזר (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)האוזר (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה שנייה ושלישית את החוק, המאשר לשב"כ לסייע במאבק בנגיף הקורונה באמצעות איכון חולים. כל ההסתייגויות להצעת החוק נדחו, והיא עברה ברוב של 48 תומכים מול 23 מתנגדים.

הצעת החוק מסמיכה את השב"כ לסייע למשרד הבריאות בחקירות האפידמיולוגיות עד ה- 20 בינואר 2021. ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יביאו לממשלה הצעה להסמכת שב"כ, לתקופה שלא תעלה על 21 יום בכל פעם. לאחר אישור הממשלה, תועבר ההחלטה לוועדת החוץ והביטחון. לאחר ההסמכה, יהיה רשאי משרד הבריאות להעביר לשב"כ בקשה לקבלת סיוע, ובלבד שמספר החולים החדשים, באותו יום או ביום שקדם לו, עלה על 200. 

במסגרת הצעת החוק, משרד הבריאות מחויב להשיק טכנולוגיה לאיתור מגעים (יישומון 'המגן 2.0') תוך שבוע מיום פרסומו של החוק, להפיץ אותה ולקדם את השימוש בה בקרב הציבור. עוד קובעת הצעת החוק, כי אדם שקיבל הודעה כי הוא חייב להיכנס לבידוד בשל מגע קרוב עם חולה, יהיה רשאי לפנות למשרד הבריאות בבקשה לבחינה חוזרת של הנתונים שעל בסיסם התקבלה ההודעה. משרד הבריאות ישיב להשגה תשובה מנומקת, בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-24 שעות מהגשתה.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, צבי האוזר (דרך ארץ), שהציג את הצעת החוק, אמר כי "הסדר הקבע שונה מאותם הסדרים זמניים קודמים, הוא מרוסן הרבה יותר והוא מידתי".

"כלי השב"כ איננו כלי שאמור לעמוד לרשות רשות מבצעת בלחימה או במאבקה בהתפרצות של מגפה", הדגיש האוזר. "לכן, כדי להפעילו צריכה להיות החלטת ממשלה בדבר. ההחלטה הזאת היא החלטה מוגבלת ל-21 יום. היא צריכה להסתמך על המלצות של צוות שרים ייעודי, שתחום בבקיאותו והתמחותו בנושא של הקורונה".

האוזר ציין, כי נוספה "מעטפת של ביקורת פרלמנטרית הדוקה", שכן "הכנסת ועדת החוץ והביטחון הלכה למעשה בכל רגע נתון, יכולה כמעט להיכנס, ובעצם לא לאשר, את אותה החלטת הממשלה או לקצוב אותה בזמן אחר".

"הוספנו מנגנון אובייקטיבי נוסף. זאת אומרת – לא רק התרשמותה, נגדיר את זה, הסובייקטיבית של הרשות המבצעת שצריך לעשות שימוש, אלא הוספנו מנגנון אובייקטיבי ברור לציבור, מעין נצרה נוספת שאומרת; 200 חולים חדשים ביום", טען יו"ר הוועדה.

חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) תקף בדיון את השימוש בכלי שב"כ: "חמישה חודשים חלפו, שום אפליקציה אזרחית במדינת ההייטק. במדינה שהמציאה את WAZE, ולא יודע כמה דברים באפליקציות של הייטק, במדינת ההייטק הזאת לא הצליחו להרים אפליקציה אזרחית נורמלית, אגב יותר יעילה מזו של השב"כ. 60% מהאנשים שקיבלו הודעה לפי איכוני השב"כ, שהם צריכים להיכנס לבידוד, ערערו על זה והערעור שלהם התקבל"

תגיות:שב"כמליאת הכנסתנגיף הקורונהצבי האוזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה