חדשות בארץ

מנדלבליט: המכתב של אוחנה אליי רצוף האשמות שווא חסרות ביסוס

מנדלבליט ציין בתגובתו כי בשלושה מקרי הסתה נגד נתניהו אושר לפתוח בחקירה, ובאחד מהם כבר הוגש כתב אישום; בשני מקרים נמצא כי מדובר בחשד לעבירות של איומים ולפיכך הנושא הועבר לטיפול המשטרה – אשר מוסמכת במקרים מעין אלו לפתוח בחקירה לפי שיקול דעתה

מנדלבליט בסמינר המשפט העברי, בפברואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)מנדלבליט בסמינר המשפט העברי, בפברואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיב היום (שני) לדבריו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שטען כי הוא "לא לוקח ברצינות" את האיומים על ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני משפחתו. היועץ דחה את הטענות ואמר כי המכתב שהעביר לו אוחנה בסוף השבוע הינו "רצוף האשמות שווא חסרות כל ביסוס בנוגע למערכת אכיפת החוק".

"קיבלתי את מכתבך, אשר הופץ לכלי התקשורת ביום שישי האחרון בשעות אחר הצהריים, בשעה שכולנו עוסקים בלא לאות בטיפול בסוגיות המשפטיות הבוערות הקשורות להתמודדות המדינה עם מגפת הקורונה, והשלכותיה החברתיות, הבריאותיות והכלכליות", כתב מנדלבליט, שפירט שבע פניות שקיבל מהמשטרה שנגעו למקרים שבהם עלה חשד להסתה נגד ראש הממשלה או מי מבני משפחתו.

אוחנה, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)אוחנה, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)

לדברי היועץ, בשלושה מקרים אושר לפתוח בחקירה, ובאחד מהם כבר הוגש כתב אישום; בשני מקרים נמצא כי מדובר בחשד לעבירות של איומים ולפיכך הנושא הועבר לטיפול המשטרה – אשר מוסמכת במקרים מעין אלו לפתוח בחקירה לפי שיקול דעתה; ושני מקרים נוספים מצויים עדיין בבחינה. "מובן כי גם המקרים הקונקרטיים המוזכרים בפניותיך יטופלו כמקובל", הדגיש.

בסיום דבריו הוסיף מנדלבליט כי ההחלטות בייעוץ המשפטי לממשלה ובמערכת אכיפת החוק מתקבלות "אך ורק על בסיס מקצועי וענייני, ולעולם לא משיקולים זרים או אישיים". לדבריו, "גם אל מול השמצות והפצה של תיאוריות קונספירטיביות משוללות קשר למציאות, אנו לא נירתע מלבצע את תפקידנו, ונפעל תמיד כאמור לפי הדין".

אוחנה פנה ביום שישי ליועץ המשפטי לממשלה לאחר שזה דחה את פנייתו בדרישה לפתוח בחקירת ההסתה ברשת נגד נתניהו. "ממכתבך הזחוח, עולה כי אינך לוקח ברצינות את פנייתי בנוגע לאיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו", כתב אוחנה. עוד טען כי "אנו עוסקים בדיני נפשות, במובן הכי מילולי: בזירה הציבורית הסוערת ממילא, נשמעים כיום קריאות מפורשות לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו. אלה הן קריאות בוטות ומפורשות".

כתב אישום הוגש הבוקר נגד תושב נתניה בן 23, שנעצר לאחר שאיים לפגוע בנתניהו, בשרים ובחברי כנסת. מהמשטרה נמסר, כי יחידת הסייבר בלהב 433 עצרה אתמול את החשוד, "לאחר ששלח ביישומון להעברת מסרים הודעה לשר צחי הנגבי העולה כדי איומים לפגוע בו ובכל חברי הכנסת. בחקירתו הוסיף ואיים על הנגבי, חברי הכנסת וראש הממשלה. בעקבות התבטאויותיו נחקר באזהרה, ובסיום חקירתו נעצר".

תגיות:אביחי מנדלבליטאמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה