חדשות בריאות

בעקבות ההתפרצות המחודשת, ישראל האריכה את סגירת השמיים

ברשות שדות התעופה מיהרו להבהיר כי "השמים אינם סגורים ונמל התעופה בן גוריון פתוח. עד ה-1 בספטמבר לא תותר כניסת בעלי דרכונים זרים, וחובת 14 יום בידוד נשארה כפי שמתקיים בחודשים האחרונים"

טיסות בימי קורונה (צילום: שאטרסטוק)טיסות בימי קורונה (צילום: שאטרסטוק)
אא

רשות התעופה האזרחית הודיעה היום (שני) לחברות התעופה הבינלאומיות על הארכת איסור הכניסה למדינה של אזרחים לא-ישראלים עד ל-1 בספטמבר, זאת בעקבות התפרצותו המחודשת של נגיף הקורונה בישראל. על פי המסמך, גם מי שקיבל אישור כניסה חריג מרשות האוכלוסין וההגירה, יהיה מחויב בבידוד בן 14 ימים.

ברשות שדות התעופה מיהרו להבהיר כי ההנחיה לא כוללת את הטסים מישראל. "השמים אינם סגורים ונמל התעופה בן גוריון פתוח. עד ה-1 בספטמבר לא תותר כניסת בעלי דרכונים זרים, וחובת 14 יום בידוד נשארה כפי שמתקיים בחודשים האחרונים", נמסר. הגבלות הטיסות אמורות היו לפוג בחודש אוגוסט, אולם בשל המשך התפשטות המגפה הן הוארכו פעם נוספת, לאחר שהוארכו כבר כמה פעמים בעבר.

האיחוד האירופי פרסם בתחילת החודש את רשימת המדינות הנחשבות לבטוחות לנגיף הקורונה, שאזרחיהן יוכלו לעבור בגבולות אירופה החל מהיום. רשימת המדינות כוללת את אלג'יר, אוסטרליה, קנדה, גאורגיה, יפן, מונטנגרו, מרוקו, ניו זילנד, רואנדה, סרביה, דרום קוריאה, תאילנד, תוניסיה, אורוגוואי וסין. לעת עתה, ישראל וארצות הברית - בחוץ.

נתב"ג, באפריל (צילום: פלאש 90)נתב"ג, באפריל (צילום: פלאש 90)

אזרחי ישראל וארצות הברית, כמו גם אזרחי ברזיל, רוסיה וטורקיה, יידרשו להמתין שבועיים, ורק לאחר מכן תיבחן הרשימה מחדש בהתאם לקצב ההתפשטות בכל מדינה. כמו כן, סין אושרה באופן זמני, ובתנאי שהרשויות הסיניות יאפשרו גם הן את כניסת אזרחי האיחוד.

רשימת המדינות שאזרחיהן מורשים להיכנס נקבעת לפי מידת השליטה שלהן במצב הקורונה בשטחן על בסיס מספר המקרים למאה אלף בני אדם בשבועיים האחרונים. הממוצע האירופי עומד על 16 מקרים. לפי נתוני המרכז האירופי לבקרה ומניעת מחלות, הנתונים בארה"ב, מקסיקו, ברזיל ורוב אמריקה הלטינית, רוסיה, דרום אפריקה, סעודיה וטורקיה גבוהים מדי.

על פי דו"ח שפרסם ארגון הבריאות העולמי (WHO), מבין מדינות אירופה ישראל נמצאת במקום השלישי בגידול היומי בהיקף התחלואה מקורונה. מספר המקרים החדשים הגבוה ביותר באירופה נמצא ברוסיה, שבה אובחנו 6,635 נדבקים ביממה; במקום השני קזחסטן עם 1,726 נדבקים, ואחריהן ישראל עם 1,360. נתוני הארגון מבוססים על מספר הנדבקים בין יום חמישי ב-11:00 ליום שישי ב-11:00.

תגיות:קורונהטיסות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה