חדשות בארץ

ועדת הקורונה אישרה פתיחת בריכות שחיה וחופים. ההחלטה על מסעדות – בערב

עוד נמסר מוועדת הקורונה כי בהמשך השבוע תתקיים הצבעה לגבי האטרקציות, המוזיאונים וגני החיות. ביום רביעי תצביע הוועדה על חדרי הכושר, שנסגרו בצו ממשלתי. קודם לכן הודיע יו"ר הקואליציה כי בשל השיפור בהיקף התחלואה מקורונה, הממשלה לא תבקש לסגור את המסעדות, הבריכות והחופים

מסעדה בירושלים (צילום: פלאש 90)מסעדה בירושלים (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הודיע היום (שני) לוועדת הקורונה כי בשל השיפור בהיקף התחלואה מקורונה, הממשלה לא תבקש לסגור את המסעדות, הבריכות והחופים. זמן קצר לאחר מכן אישרה הוועדה את פתיחת בריכות השחייה וחופי הים. יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, אמרה כי עדיין מתנהל שיח עם הממשלה וכי "לא נצביע על מה שטרם הוסכם". באשר למסעדות, שבממשלה דרשו את פתיחתן לישיבה רק באוויר הפתוח, נקבע כי הממשלה תביא צו חדש והוא יובא להצבעה הערב.

עוד נמסר מוועדת הקורונה כי בהמשך השבוע תתקיים הצבעה לגבי האטרקציות, המוזיאונים וגני החיות. ביום רביעי תצביע הוועדה על חדרי הכושר, שנסגרו בצו ממשלתי. שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, אמר בדיון כי "לפי מערכת הבריאות מציאות של 750 חולים קשים, תביא לקריסה, ולכן כל ההקלות, הם בתנאי שלא נגיע לכך. חשוב לזכור כי כמות החולים הקשים הכפילה את עצמה פעמיים בחודש האחרון. החלטות הממשלה נועדו להפחית את כמות החולים הקשים הללו – בעוד חודש מהיום".

הדיון בוועדת הקורונה, אתמול (צילום: ערוץ כנסת)הדיון בוועדת הקורונה, אתמול (צילום: ערוץ כנסת)

שינוי המדיניות בממשלה באשר למסעדות – שבליל שישי התבשרו בעליהן כי הם ייסגרו באותו היום בשעה 17:00, ושעות ארוכות לאחר מכן, בעקבות נזק כלכלי כבד של חומרים שכבר נרכשו, הם גילו כי הוחלט להאריך את פעילותן עד יום שלישי – מגיע בעקבות פגישה שערך אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי המסעדנים, שדרשו שלא לסגור את המסעדות. לפי המסעדנים, הם דרשו בפגישה לקבל באופן מיידי את סכומי המענק לעצמאיים ולאפשר לפתוח את המסעדות לישיבה בחוץ, תוך קבלת פיצוי.

זוהר אמר בדיון בוועדה כי "הדבר הנכון שהוועדה תקבל היום זה אפשרות לפתוח את המסעדות בשטחים פתוחים, לא בשטחים סגורים, תוך כדי הקפדה על המגבלות הנדרשות". לדבריו, "הייתה ישיבה שנכחתי בה עם ראשי ארגוני המסעדות. הם יכולים לחיות עם ההחלטה הזאת. 80% מהמסעדות בישראל, לפי הנתונים שקיבלנו, יכולות לפעול בשטח פתוח".

ועדת הקורונה של הכנסת התכנסה לדיון במגבלות שהובאו בצו שהוציאה הממשלה, הכוללות איסור פתיחת בתי עסק ומניעת גישה לחופי הים בסופי השבוע. הוועדה דרשה מהממשלה לבטל חלק מהמגבלות, בהן האיסור לשהות בחופי הים והבריכות בסופי השבוע, ולפתוח את המסעדות תחת מגבלות "התו הסגול" בכל השבוע. סגן שר הבריאות, יואב קיש (ליכוד), תמך בבקשת הוועדה לפתוח את חופי הים והבריכות פתוחים בסופי השבוע, והודיע כי במשרד יגבשו מתווה בנושא. הוועדה גם ביקשה מהממשלה לבחון שוב את סגירת חדרי הכושר – אחרי שביטלה את הצו בשבוע שעבר – וכן לאפשר את פתיחת מסלול הנסיעה בתוך הספארי והאטרקציות באילת.

על פי המלצות הוועדה: במסעדות תותר ישיבה בחוץ בהתאם לנהלי התו הסגול כפי שהוגדר בהתחלה או בתו סגול חדש, ובחדרי הכושר ישונה היחס למתעמל אחד לעשרה מטרים ולא לשבעה מטרים כפי שהיה עד כה. נוהל דומה הומלץ גם באשר סטודיו. זוהר אמר היום על חדרי הכושר: "הייתי שמח לגלות שהם לא מקום להדבקה. עמדת הממשלה שצריך להמשיך ולבחון שיטות חדשות כדי שאפשר יהיה לפתוח אותם בהגבלות מחמירות".

יו"ר הוועדה הציגה במהלך הדיון את נתוני התחלואה שפרסם משרד הבריאות, מהם עולה כי קצב העלייה בתחלואה וקצב הכפלת החולים הולכים וקטנים. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר כי "הנתונים כיום מעודדים יותר, אך מוקדם לדעת אם זו מגמה". הוא הוסיף כי קצב הגידול במספר הנדבקים החדשים טרם נבלם. "בקצב גידול החולים החדשים אנחנו באחד המקומות הגרועים בעולם", אמר.

תגיות:ועדת הקורונהמסעדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה