חדשות בארץ

ללא הגבלת זמן: האחיות פתחו בשביתה

לאחר שהמשא ומתן הלילי עם האוצר לא הבשיל להסכמות, פתחה הסתדרות האחים והאחיות בשביתה. העבודה בבתי החולים ובחלק מקופות החולים תתנהל במתכונת שבת

אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הסתדרות האחים והאחיות פתחה הבוקר (שני) בשביתה ללא הגבלת זמן, לאחר שהמשא ומתן הלילי עם משרד האוצר הסתיים ללא הסכמות. הרקע לשביתה – דרישתם של האחים והאחיות להוספת מאות תקנים, על רקע העומס הרב המוטל עליהם, במיוחד לאור משבר הקורונה.

בשל השביתה, העבודה בבתי החולים, בקופות החולים כללית ומאוחדת, בלשכות הבריאות, בשירותי בריאות התלמיד ובטיפות החלב תתנהל במתכונת שבת. מחלקות הקורונה בבתי החולים יפעלו כרגיל, וייעשו בדיקות לאבחון קורונה.

יו"ר הסתדרות האחים האחיות, אילנה כהן, נועדה הלילה עם מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר-אייל, בניסיון למנוע את השביתה. היא מתחה הבוקר ביקורת חריפה על משרד האוצר, וטענה כי אנשיו עדיין לא הפנימו את גודל המשבר: "לא נותרה בידינו ברירה אלא לקחת את האחריות הלאומית לבריאותם של אזרחי ישראל, ולמנוע בעצמנו את קריסת מערכת הבריאות שתגיע בשיא המגיפה בעוד כמה חודשים בחורף הקרוב. אנחנו יוצאים לשביתה היום בלב כבד, אבל מתוך הבנה אמיתית שהיא תחסוך מחיר כבד בחיי אדם בעוד כמה חודשים. זעקת האחים והאחיות הבוקר היא זעקתם של כלל אזרחי ישראל".

יו"ר ההסתדרות הרפואית לרופאים, פרופ' ציון חגי, שיגר מכתב תמיכה לכהן, וקרא לממשלה להיענות מיידית לדרישה לכוח אדם נוסף: "המחסור החריף בתקנים לצוותי רפואה נולד עוד הרבה לפני התפרצות הקורונה, אולם הוא בהחלט מורגש יותר בימים אלה. לצערנו, בזמן שממשלת צרפת השכילה להזרים 8.1 מיליארד אירו לטובת תוספת אקוטית של תקנים למערכת הבריאות ולשיפור התנאים של צוותי הרפואה, כאן בישראל עסוק משרד האוצר בספינים ובכיפופי ידיים מיותרים".

"מזה שלושה עשורים ממשלות ישראל לא השכילו להשקיע כראוי במערכת הבריאות – לא בכוח אדם ולא בתשתיות", הוסיף חגי. "תוספת כוח אדם רפואי למערכת הינה נדרשת והכרחית בשגרה, אבל ודאי בתקופה מורכבת זו, בה מגפת הקורונה מתפשטת. הדברים נכונים שבעתיים לקראת החורף הקרב, בו התחלואה תהיה מורכבת עוד יותר עם חולי קורונה ושפעת גם יחד. אני קורא לממשלת ישראל להיענות מיד לדרישה לתוספת כוח אדם רפואי. כולי תקווה כי הנהגת משרד הבריאות, בראשות השר יולי אדלשטיין והמנכ"ל פרופ' חזי לוי, תדע לחסוך מכולנו את המאבק הזה לטובת חיזוק מערכת הבריאות במיוחד בימים אלה".

תגיות:שביתההסתדרות האחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה