חדשות בריאות

מזכ"לית הסתדרות המורים: "ללא פתרון למורים בסיכון – לא נפתח את שנת הלימודים"

בריאיון לחדשות 12, הבהירה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי על הממשלה למצוא פתרון למורים הנמצאים בסיכון: "המדינה מאלצת את עובדי ההוראה להגיע למקום העבודה ולסכן את עצמם. לא יעלה על הדעת שיפקירו אותם"

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שיגרה הערב (ראשון) לעבר הממשלה איום בהשבתת מערכת החינוך עם פתיחת שנת הלימודים הבאה. דבריה נאמרו בעקבות פטירתה ביום שישי האחרון של הגננת שלווה זלפריינד, כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה. "אני מודיעה חד-משמעית" – אמרה בריאיון לעודד בן עמי בחדשות 12 – "אם לא יימצא פתרון לעובדי הוראה בסיכון, אנחנו נכריז על סכסוך עבודה ולא נפתח את שנת הלימודים".

בן דוד הביעה את תנחומיה בפני בני משפחתה של זלפריינד: "זו הייתה גננת מאוד מוערכת, מאוד אהודה ואהובה. לצערנו הרב, המדינה מפקירה את כל עובדי ההוראה שנמצאים במצבי סיכון".

"נפגשתי גם עם שר הבריאות, גם עם האוצר, שוחחתי גם עם מנכ"ל משרד החינוך", הוסיפה מזכ"לית הסתדרות המורים. "יש קטגוריה של מצבי סיכון, שמשרד הבריאות החליט עליה. עובדי ההוראה האלו מגיעים לרופאי המשפחה. אומרים וכותבים להם מפורשות, שבשל מצב הסיכון שלהם עליהם להימנע מללכת ללמד. כשהם באים לרופא ומבקשים ימי מחלה, הרופא מבהיר שמשרד הבריאות אסר עליו לתת ימי מחלה. מצד שני, אם הם לא באים לבתי הספר – מנכים להם אלפי שקלים מהשכר".

"המדינה מאלצת את העובדים להגיע למקום העבודה ולסכן את עצמם", האשימה בן דוד. "אנחנו דורשים פתרון לאותם עובדי הוראה. לא יעלה על הדעת שבמשרדי הממשלה או בכל מקום אחר מוצאים פתרון, ואומרים להם 'תעבדו מהבית', ואת עובדי ההוראה יפקירו. למרות כל הפניות, המכתבים והפגישות – עדיין לא מצאו פתרון. אין לי ברירה, אני צריכה להגן עליהם, ולכן נכריז על סכסוך עבודה כדי שיימצא הפתרון".

זלפריינד בת ה-64, שנפטרה כאמור בסוף השבוע, סבלה ממחלות רקע. שבועיים לפני פטירתה היא התריעה בפני הוריהם של ילדי הגן על כך שמשפחות הפרו בידוד: "כתבתי בעבר, כי אני מבקשת לקחת אחריות מאחר ואני בקבוצת סיכון. והנה – אשר יגורתי בא", כתבה במכתב לאחת האמהות, שפורסם בקבוצת ההורים. 

"ידוע בוודאות לרשויות על משפחות שהפרו בידוד, או שלא מילאו אחר הנחיית העיריה לא לשלוח ילדים שיש בביתם בן משפחה בבידוד. על אנשים כמוני באה להגן ההנחיה", הוסיפה זלפריינד. "לצערי, היו שהעדיפו לשלוח את הילד בגן מתוך הרגשת ה'סמוך' הישראלי, תוך פגיעה אנושה בערך חשוב של 'ערבות הדדית' ו'לא תעמוד על דם רעך'".

"לי זה כבר לא משנה ממי נדבקתי ומי הפר בידוד", הוסיפה הגננת הוותיקה שזכתה להערכה רבה בעירה. "אבל אני פשוט מתחננת ומבקשת עבור הסבים והסבתות, השכנים והדודים המבוגרים שמקיפים אותנו ולא מגיע להם למות. גם אם יש להם מחלות רקע כאלה ואחרות".

תגיות:יפה בן דודהסתדרות המוריםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה