חדשות בארץ

רעייתו של שר החוץ הביעה תמיכה במפגינים נגד כהונת נתניהו

גם בנו של אשכנזי הביע התנגדות לקו הממשלתי הרשמי בטיפול במשבר הקורונה ושיתף את הפוסט של יו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון (הליכוד), תחת הכיתוב "מנהיגות, קווים לדמותה!"

מפגינים מחוץ לבלפור, אמש (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)מפגינים מחוץ לבלפור, אמש (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

רונית אשכנזי, רעייתו של שר החוץ גבי אשכנזי (כחול לבן), הביעה היום (ראשון) תמיכה במפגינים נגד כהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו. אשכנזי שיתפה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה שבו הוצגה תמונה מההפגנה אמש בירושלים, תחת הפסוק מספר שמות: "וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ וַיָּקֻצוּ מִפְּנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל".

לצד רעייתו של אשכנזי, גם בנו, איתי, הביע התנגדות לקו הממשלתי הרשמי בטיפול במשבר הקורונה כאשר שיתף את הפוסט של יו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון (הליכוד). המשך כהונתה של שאשא-ביטון בוועדה לוט בערפל, אחרי שביטלה את הצו הממשלתי לסגירת הבריכות וחדרי הכושר, ואוימה אמש על ידי נתניהו בהדחה. "מנהיגות, קווים לדמותה!", כתב אשכנזי הבן לצד דבריה של שאשא-ביטון שהודיע כי "אם אאלץ לשלם בעבור זה מחיר אישי - אקבל את זה באהבה".

הפוסטים של רעייתו ובנו של אשכנזי (צילום מסך: טוויטר)הפוסטים של רעייתו ובנו של אשכנזי (צילום מסך: טוויטר)

בהפגנה אמש בירושלים הפגינו כ-2,000 איש נגד נתניהו, וקראו לו להתפטר בעקבות העמדתו לדין בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ובשל אופי ניהולו את משבר הקורונה. המשטרה פינתה מפגינים מרחוב בצלאל בעיר באמצעות התזת מים, רחוב עזה נחסם לתנועה והוצבו מחסומים כדי למנוע מהמפגינים גישה למעון ראש הממשלה. לקראת השעה 01:00 החלה המשטרה לפנות באלימות מפגינים מכיכר פריז, עצרה כמה מהם ודחקה את היתר לעבר גן העצמאות, שם המשיכו במחאה עוד כמאה מפגינים. אחר הצהריים שוחררו 14 מתוך 15 המפגינים שנעצרו. הם שוחררו לביתם בתנאים מגבילים והורחקו לשבוע מבית ראש הממשלה ומכיכר פריז. אחד נשלח למעצר בית.

אשכנזי אמר בשבוע שעבר כי "חד וחלק צריך לאפשר הפגנות, זו זכות יסוד בדמוקרטיה, אבל אסור לאפשר אלימות נגד שוטרים ועיתונאים. יש הפגנות גם מול הבית שלי, זה לא נעים אבל זו הדמוקרטיה". בניגוד לנתניהו שכינה אותם "אנרכיסטים" ו"שמאל רדיקלי", שר החוץ הדגיש כי הוא הוא סבור "שרוב המפגינים הם נורמטיביים".

תגיות:גבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה