חדשות בריאות

עיריית בני ברק: נפנה 150 חולים למלוניות "בתוך שעות"

עד עתה משרד הביטחון היה אחראי על פינוי החולים, אולם בשל עיכובים וחוסר היענות מצד התושבים הוחלט להפוך את ההליך למהיר יותר באמצעות מה שכינו בעירייה "שיתוף קהילתי" והסמכת הגורמים בעירייה לבצע את הליך הפינוי. על פי הנתונים העדכניים של משרד הבריאות, 67% מסך ההדבקות מתרחשות בקרב דיירי הבית

שר הבריאות אדלשטיין בביקר בבני ברק, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)שר הבריאות אדלשטיין בביקר בבני ברק, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)
אא

עיריית בני ברק הודיעה הערב (ראשון) על מבצע הכפלת הנדבקים בקורונה שיפונו למלוניות. לפי הודעת העירייה, החל משעות הבוקר ובתהליך שיושלם בשעות הקרובות, יפונו 150 תושבים למלוניות קורונה המותאמות למגזר החרדי. בעירייה הציבו יעד שלפיו יועברו מעל ל-100 חולים מדי יום במטרה להקטין משמעותית את רמת התחלואה בעיר, בסיוע של פיקוד העורף שהתגייס למבצע פינוי מהיר של נשאים יחידים טרם הדבקה משפחתית רחבה.

"במטרה להתמודד עם העלייה הארצית בתחלואה בנגיף הקורונה וכדי לקטוע את שרשרות ההדבקה, עיריית בני ברק בתיאום עם משרד הביטחון מקבלת פיקוד על הליך תיאום ושינוע החולים המאומתים למלוניות ברחבי הארץ", נמסר מהעירייה. ראש העיר אברהם רובינשטיין הוסיף כי שיטת הפינוי של החולים אל מלוניות הקורונה והוצאתם מהעיר הוכיחה את עצמה בגל הראשון. "אנחנו פועלים יום ולילה במטרה להכפיל את קצב הפינויים ולהאיץ את הליך הבדיקות וקבלת התוצאות בקרב תושבי העיר. נמשיך לפעול במרץ כדי להבטיח שבני ברק תישאר עיר בטוחה", אמר.

בני ברק, באפריל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)בני ברק, באפריל (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

עד עתה משרד הביטחון היה אחראי על פינוי החולים, אולם בשל עיכובים וחוסר היענות מצד התושבים הוחלט להפוך את ההליך למהיר יותר באמצעות מה שכינו בעירייה "שיתוף קהילתי" והסמכת הגורמים בעירייה לבצע את הליך הפינוי.

על פי הנתונים העדכניים של משרד הבריאות, 67% מסך ההדבקות מתרחשות בקרב דיירי הבית. 9.5% מהמקרים התרחשו במוסדות חינוך, 5.6% באירועים, 4.8% במוסדות דת ו-4% בבילויים. למרות שבמשרד התעקשו על סגירתם, הנתונים מראים כי רק ארבעה בני אדם נדבקו בבריכה או בים. עם זאת, מתוך כלל המקרים שאותרו בפרק זמן זה, רק 64% נחקרו, וזאת בשל מחסור בחוקרים אפידמיולוגיים: 24% נחשפו ממקור בלתי ידוע, 30% יודעים איפה נדבקו ועל ידי מי ו-14% יודעים איפה נדבקו אך לא על ידי מי. הנתונים, שהוצגו הבוקר לוועדת הקורונה, משקפים אץ המקרים שנרשמו בתאריכים 10 ביולי עד 16 ביולי, בהם נדבקו 7,998 אנשים, ובחקירה האפידמיולוגית של 2,227 מהם זוהה מקור ההדבקה.

תגיות:קורונהבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה