חדשות בריאות

ועדת הקורונה דורשת מהממשלה להחריג את חופי הים והמסעדות

על פי המלצות הוועדה: במסעדות – תותר ישיבה בחוץ בהתאם לנהלי התו הסגול כפי שהוגדר בהתחלה או בתו סגול חדש. חדרי הכושר –  ישונה היחס למתעמל אחד לעשרה מטרים ולא לשבעה מטרים כפי שהיה עד כה. נוהל דומה הומלץ גם באשר סטודיו. מחר יתקיים בוועדת הקורונה דיון המשך "בתקווה שהממשלה תקבל את ההחרגות, ובהתאם לכך תתקיים גם הצבעה על הצו החדש"

חוף הים בתל אביב, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)חוף הים בתל אביב, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)
אא

ועדת הקורונה של הכנסת מתכנסת בשעה זו (ראשון) לדיון במגבלות שהובאו בצו שהוציאה הממשלה, הכוללות איסור פתיחת בתי עסק ומניעת גישה לחופי הים בסופי השבוע. הוועדה דרשה מהממשלה לבטל חלק מהמגבלות, בהן האיסור לשהות בחופי הים והבריכות בסופי השבוע, ולפתוח את המסעדות תחת מגבלות "התו הסגול" בכל השבוע. סגן שר הבריאות, יואב קיש (ליכוד), תמך בבקשת הוועדה לפתוח את חופי הים והבריכות פתוחים בסופי השבוע, והודיע כי במשרד יגבשו מתווה בנושא.

לפי הודעת הוועדה, מחר יתקיים דיון המשך "בתקווה שהממשלה תקבל את ההחרגות, ובהתאם לכך תתקיים גם הצבעה על הצו החדש". הוועדה גם ביקשה מהממשלה לבחון שוב את סגירת חדרי הכושר – אחרי שביטלה את הצו בשבוע שעבר – וכן לאפשר את פתיחת מסלול הנסיעה בתוך הספארי והאטרקציות באילת.

על פי המלצות הוועדה: במסעדות – תותר ישיבה בחוץ בהתאם לנהלי התו הסגול כפי שהוגדר בהתחלה או בתו סגול חדש. חדרי הכושר –  ישונה היחס למתעמל אחד לעשרה מטרים ולא לשבעה מטרים כפי שהיה עד כה. נוהל דומה הומלץ גם באשר סטודיו.

קיש בוועדת הקורונה, היום (צילום: ערוץ כנסת )קיש בוועדת הקורונה, היום (צילום: ערוץ כנסת )

סגן השר קיש, שנכח בוועדה, אמר: "אנחנו מדברים על מגבלות במרחב הציבורי, זה לא סגר. עלתה השאלה מדוע לסגור את הים. אני אומר בצורה הכי ברורה, משרד הבריאות מתייחס לים כמקום עם סיכון מאוד נמוך, ואין לו אינטרס לסגור את הים ואת הבריכות. הבעיה שלנו בים ובבריכות זה רק במקומות שבהם הים הופך להיות התקהלות המונית. הכינרת לצערי בעניין הזה זו דוגמה לא טובה. למרות שהמקום פתוח, ההמון שמגיע אליו ומצופף חופים מסוימים מייצר אירועי הדבקה".

ביום שישי נכנסו לתוקף ההגבלות החדשות של הממשלה: איסור פתיחת בתי עסק וחנויות לא חיוניות בסופי שבוע, הגבלת התקהלות עד 10 אנשים במקום סגור ו-20 במקום פתוח, איסור שהייה בחופי הים בסופי שבוע, וסגירה של בריכות השחייה וחדרי הכושר. מספר שעות לאחר מכן נכנעה הממשלה למחאת המסעדנים, שקבלו על נזק בן עשרות אלפי שקלים על סחורה שנרכשה כבר, וראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע שאיסור הישיבה במסעדות יחול רק מיום שלישי הקרוב בשעה 5:00 בבוקר. מאז יוכלו מסעדות לפעול רק במתכונת של משלוחים או איסוף עצמי.

על פי הנתונים שהציג משרד הבריאות לוועדת הקורונה, בתאריכים 10 ביולי עד 16 ביולי נדבקו 7,998 אנשים, ובחקירה האפידמיולוגית של 2,227 מהם זוהה מקור ההדבקה. 67% מהם נדבקו בבית, 9.5% במוסדות חינוך, 5.6% באירועים, 4.8% במוסדות דת ו-4% בבילויים. למרות שבמשרד התעקשו על סגירתם, הנתונים מראים כי רק ארבעה בני אדם נדבקו בבריכה או בים. עם זאת, מתוך כלל המקרים שאותרו בפרק זמן זה, רק 64% נחקרו, וזאת בשל מחסור בחוקרים אפידמיולוגיים: 24% נחשפו ממקור בלתי ידוע, 30% יודעים איפה נדבקו ועל ידי מי ו-14% יודעים איפה נדבקו אך לא על ידי מי.

תגיות:ועדת הקורונהמסעדותיואב קיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה