חדשות בארץ

עימות בין השרים: "בגל הראשון הדברים עבדו מצוין ללא האחדות וללא הפריטטיות"

קבינט העל הכלכלי יתכנס הערב על מנת לבחון את אופן החלוקה בתוכנית המענקים, במטרה למקד את תשומת הלב על האוכלוסיות החלשות, במקום התוכנית המקורית שלפיה יוענקו כספי תמיכה גם למשפחות חזקות כלכלית שמשתכרות עשרות אלפי שקלים בחודש. השרה אורית פרקש הכהן היא השרה היחידה שנמנעה בהצבעה על המסגרת התקציבית: "לא צריך לפעול טלאי על טלאי. הכסף הוא מוגבל ואמון הציבור הוא מוגבל"

נתניהו ופרץ בהשבעת הממשלה (צילום: אלקס קולומואיסקי)נתניהו ופרץ בהשבעת הממשלה (צילום: אלקס קולומואיסקי)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את המסגרת התקציבית של תכנית המענקים לנפגעי משבר הקורונה, שנאמדת ב-6 מיליארד שקלים. במסגרת ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן, הממשלה הסמיכה את קבינט העל הכלכלי – המורכב מראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ ושר הכלכלה עמיר פרץ – להחליט על מנגנון החלוקה.

הארבעה יתכנסו הערב על מנת לבחון את אופן החלוקה, במטרה למקד את תשומת הלב על האוכלוסיות החלשות, במקום התוכנית המקורית שלפיה יוענקו כספי תמיכה גם למשפחות חזקות כלכלית שמשתכרות עשרות אלפי שקלים בחודש. השרה אורית פרקש הכהן היא השרה היחידה שנמנעה בהצבעה על המסגרת התקציבית. "זו תכנית רעה. לא צריך לפעול טלאי על טלאי. הכסף הוא מוגבל ואמון הציבור הוא מוגבל. צריך לנתב את הכסף למי שצריך בעזרת תכנית סדורה שתפיק מנועי צמיחה למשק", הסבירה.

גנץ בישיבת הממשלה, ביוני (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)גנץ בישיבת הממשלה, ביוני (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

מלשכת נתניהו נמסר כי "שר האוצר כץ יפיץ לא יאוחר מיום שלישי תזכיר חוק ליישום התוכנית. בגמר שלב הערות הציבור יובא המודל לאישור הממשלה ולחקיקה בכנסת, במטרה להעביר את המענק לאזרחים במהירות האפשרית".

בד בבד, עימות נרשם במהלך ישיבת הממשלה לגבי תוכנית המענקים בין השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל לבין שר הכלכלה. השרה גמליאל דחתה את הביקורות על התנהלות הממשלה בטענה כי "אנחנו מתמודדים עם אירוע שמתפתח ומשתנה בזמן אמת, ולכן ההחלטות מתקבלות בהתאם לאירוע". פרץ אמר בתגובה: "לא צריך להסתפק בדיווחי המל"ל. הגיע הזמן שמול כל הצעת החלטה שעולה, בנוסף להמלצות המל"ל יקום צוות נוסף שייתן המלצות במקביל". על כך השיבה גמליאל כי "בגל הראשון הדברים עבדו מצוין ללא האחדות וללא הפריטטיות. זו ישיבת ממשלה, ולא ישיבה של הוועד בקיבוץ. צריך לאפשר לראש הממשלה לנהל את המשבר הזה ולא לתקוע מקלות בגלגלים".

באשר לתוכנית החלוקה אמר שר הכלכלה כי "בימים אלה, כשמדובר על יצירת מנוע צמיחה, כשברור שהאוכלוסיות המוחלשות הן מנוע הצמיחה, עלינו להכין תוכנית משולבת שבה חלק מהמענקים מחולקים אוניברסלית, וחלק אחר פרוגרסיבית כך שייסעו לאוכלוסיות מוחלשות ואוכלוסיות שנקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה".

שר הרווחה איציק שמולי הוסיף: "השאלה איננה אם צריך לתת כסף לציבור, צריך לתת גם יותר, השאלה למי. מנגנון חלוקה שנותן לכולם אותו הדבר מעניק למי שצריך פחות מדי ולמי שלא צריך יותר מדי".

השר אופיר אקוניס אמר: "כדי להגביר את הצמיחה - נדרשת הורדת מסים לאורכה ולרוחבה של הכלכלה הישראלית", וטען כי "ביד אחת אנחנו נותנים וביד השנייה מטילים מגבלות חדשות. אני מציע לקיים דיון מחודש בממשלה בשאלת סגר סוף השבוע המתוכנן".

תגיות:קורונהמשרד האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה