חדשות בעולם

שוב פיצוץ באיראן: תחנת כוח נפגעה, אין הרוגים

בסוכנות הידיעות הרשמית באיראן דווח כי לא היו נפגעים באירוע. מנכ"ל חברת חשמל באיספהאן טען כי הפיצוץ אירע בשל בלאי בשנאי בתחנת הכוח. לדבריו, התקרית לא הביאה לפגיעה באספקת החשמל ללקוחות, וכי "הציוד שניזוק מתוקן"

פיצוץ בתחנת כוח באהוואז, החודשפיצוץ בתחנת כוח באהוואז, החודש
אא

פיצוץ אירע הבוקר (ראשון) בתחנת כוח במחוז איספהאן – כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית אירנ"א. הפיצוץ מעורר עניין בעולם, מאחר שהוא מצטרף לשורה של דיווחים על פיצוצים ושריפות במתקנים גרעיניים, צבאיים ואזרחיים ברחבי המדינה בחודש האחרון.

בסוכנות דווח כי לא היו נפגעים באירוע. לפי סעיד מוחסני, מנכ"ל חברת חשמל באיספהאן, הפיצוץ אירע בשל בלאי בשנאי בתחנת הכוח. לדבריו, התקרית לא הביאה לפגיעה באספקת החשמל ללקוחות, וכי "הציוד שניזוק מתוקן". הוא אמר כי תחנת הכוח בעיר איסלאמאבד חידשה את עבודה כעבור שעתיים מעת האירוע.

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית תסנים כי לפחות שבע ספינות עלו באש בנמל בושהר שבאיראן מסיבה שאיננה ברורה. בחלק מהדיווחים צוין כי האתר שנפגע הוא מספנה שבה מייצרים ספינות עץ. ג'האנגיר דגאני, ראש הארגון לניהול מצב חירום במחוז בושהר שבדרום מערב איראן, אמר לסוכנות הידיעות אירנ"א כי במבצע להשיג שליטה על האש סייעו כבאים שהוזעקו מהכור הגרעיני בבושהר.

נזקי השרפה בנמל בושהרנזקי השרפה בנמל בושהר

הפיצוץ בתחנת הכוח באיסלאמאבד היא האחרונה בשורת אירועים מסתוריים באתרים איראניים בחודש האחרון, חלקם קשורים לתוכנית הגרעין האיראנית, שדווחו בכלי התקשורת במדינה. סוכנות הידיעות הרשמית של איראן דיווחה לפני כשבועיים על שני הרוגים מפיצוץ במפעל בטהראן. הפיצוץ היה במפעל "אוקסיג'ן" למילוי מכלי חמצן בבאגרשהר, שמדרום לטהרן. מנהל במפעל אמר לסוכנות הידיעות ספוטניק כי התקרית התרחשה כתוצאה מ"התנהלות רשלנית של עובדים בתהליך המילוי", שגרם לעוד שלושה פצועים. גורם איראני הוסיף ש"טעות אנוש גרמה לפיצוץ".

התקריות המסתוריות באיראן החלו ב-26 ביוני, עם הדיווח על פיצוץ עז במתקן לפיתוח נשק ליד בסיס פרצ'ין מזרח לטהראן. בעקבות הפיצוץ נצבעו שמי הבירה בכתום, אך באיראן הרשמית טענו כי "זה רק מצבור גז". לאחר מכן אירע פיצוץ שגרם לנפגעים באתר בטהראן, שתואר כבית חולים, וזמן קצר אחר כך התרחש פיצוץ במתקן הגרעיני בנתאנז, שבו מורכבות הצנטריפוגות החדישות, שידוע בשל הפרות רבות של הסכם הגרעין שנעשו בו. גורם מודיעיני במזרח התיכון אמר לניו יורק טיימס כי ישראל היא העומדת מאחורי הפיצוץ במתקן להעשרת אורניום. לדברי הגורם, הפיצוץ נגרם על ידי "פצצה רבת עוצמה".

תגיות:איראןפיצוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה