נפלאות הבריאה

מימיקריה - התחפושת של בעלי החיים

אלו בעלי חיים מתחפשים, ולמה הם עושים את זה? על התחפושות המפתיעות בעולמו של הקב"ה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בימים הללו שבהם כל הילדים עסוקים בתחפושות לקראת חג הפורים, החלטנו לבדוק את התחפושות הקיימות באופן טבעי בעולמו של הקב"ה.

מימיקריה הוא שמה המדעי של התופעה שבה בעלי חיים "מתחפשים". ישנם בעלי חיים אשר דומים מטבעם לבעלי חיים אחרים, ואילו בעלי חיים אחרים יוצרים מראה "מחופש" במצבים מיוחדים. המטרה היא, כמובן, להגן על עצמם מטורפים שונים שעלולים להזיק להם – אם באמצעות מציאת מסתור יעיל יותר ואם באמצעות הפחדה של הטורף. מטרה נוספת היא לאפשר לבעלי החיים הללו להסתתר טוב יותר, כך שיוכלו לצוד לעצמם טרף ביעילות רבה יותר.

מימיקריה מופיעה בצורות שונות. ישנם בעלי חיים שמדמים את עצמם לסביבה שבה הם חיים – כמו חרקים הדומים לעלים בצבעם ו/או בצורתם, זיקיות המשנות את צבען בהתאם לשטח בו הן נמצאות, נחשים הדומים לחול, לסלעים ועוד.

אצל בעלי חיים אחרים ניתן לראות, למשל, נחשים שאינם ארסיים – אך המראה שלהם דומה לזה של הנחשים הארסיים. ישנם זבובים הדומים בצורתם לדבורים, על מנת להרחיק מהם טורפים. דגי החקאי, למשל, מחקים את המראה של דגי הנקאי, אשר מסייעים לנקיונם של דגים אחרים. החקאים, לעומת זאת, נכנסים לפיהם של דגים גדולים יותר, נוגסים בבשרם ונמלטים.

בעלי חיים רבים, בעיקר פרפרים ונחשים, הם בעלי דוגמא של עיניים – על כנפיהם של הפרפרים או על גבו של נחש הקוברה, למשל. המראה שנוצר מאיים מאוד, וכך טורפים מתרחקים מהם.

ישנם, אגב, גם צמחים המשתמשים במימיקריה – כמו למשל פרח הדבורנית, הדומה בצורתו לדבורה, במטרה למשוך אליו דבורים לצרכי האבקה.

תגיות:נפלאות הבריאהמימיקריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה