הורים וילדים

מה עושים עם הילדים בימי הקורונה? סיון רהב מאיר וחמותה מייעצות

מנחת ההורים זיוה מאיר וכלתה סיון רהב-מאיר מגישות לגולשי "הידברות" כמה עצות, לקראת הסדנה החדשה שלהן. קבלו מספר טיפים שימושיים ויעילים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מנחת ההורים זיוה מאיר וכלתה סיון רהב-מאיר מגישות לגולשי "הידברות" כמה עצות, לקראת הסדנה החדשה שלהן (לפרטים ולהרשמה, לחצו כאן).

אז מה עושים? הנה כמה טיפים וכלים מפיה של מנחת ההורים זיוה מאיר:

1.הומור. כן, דווקא הומור הוא "כלי נשק" חשוב שלנו בימים האלה. השבוע נשאל הרב גרשון אדלשטיין מה העצה שלו לתקופה הזו, וענה: "שהכול יהיה באווירה נעימה, בדיבור בצורה יפה, בלי מתח, בשמחה, בהומור קצת, ברוגע, באהבת הבריות". זה די מפתיע: אחד מחשובי הרבנים מתבקש לתת תרופה רוחנית בימי הקורונה, ובגיל 97 הוא ממליץ לכולנו על חיוך, על פרופורציות ועל נעימות.

ההומור יכול לפוגג ברגע מצבים מתוחים שנראה כמעט בלתי אפשרי לפתור אותם. יותר מכך: אנחנו משקיעים רבות מחוץ לבית בניסיון להצחיק אחרים ולהיות מקוריים וכייפים. למה בתוך הבית פנימה לא נשתמש באותם כישורים בדיוק? לאן נעלם חוש ההומור המצוין שלנו כשדלת הבית נסגרת? למה מול הילדים אנחנו יותר זעופים?

2.תכנון מראש. ילדים צריכים מסגרת, ובימים אלה המסגרות אינן יציבות. חשוב מאוד "לתווך" להם את האירועים, להסביר להם מה קורה ולתכנן ביחד. לקראת החופש הגדול אפשר לכנס ישיבה משפחתית חגיגית, עם כיבוד, שבה ילדים קטנים שלא יכולים להשתתף – לא יהיו, כי הם כבר יילכו לישון. זה ייתן לכל האירוע רושם רציני ומכובד. יחד עם הילדים, ננסה לבנות תכנית לחופש. נכון, אין בו נסיעות וטיסות וחופשות ואירועים המוניים. אבל אפשר לחשוב מה כן אפשר לעשות בתוך הבית ובסביבה הקרובה, ולהכין תכנית מפורטת ש"תעשה סדר" לכולנו ותיתן לילדים תחושת שותפות.

3.להרפות. בספר תהלים נאמר: "הרפו ודעו כי אנוכי אלוקים". כולנו אוהבים להיות בשליטה. רבים מאיתנו אפילו מגזימים בצורך לשלוט, לארגן, לתכנן מראש. הקורונה מחייבת את כולנו להרפות, להיות הורים פחות לחוצים ומלחיצים. לפעמים נדמה שהמילה הכי שכיחה שהורים אומרים לילדים היא המילה "נו". עכשיו אפשר להפסיק. אנחנו לא במירוץ שבו צריך להספיק להתלבש, לאכול, לצאת להסעה, לרוץ לעבודה, להסיע לחוגים, לחשוב על פעילויות גרנדיוזיות. אלה ימים פשוטים שבהם זה לפעמים רק אנחנו, המשפחה הגרעינית. זו הזדמנות לגלות אחד את השני מחדש. לא לברוח מהילדים, לא לראות בהם משהו שצריך להעסיק כדי שיהיה שקט, אלא לפעול ביחד איתם.

חופשה נעימה. לפרטים על הסדנה החדשה, לחצו כאן.

תגיות:סיון רהב מאירהורים וילדיםחופש הגדולזיוה מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה