חדשות בריאות

אתמול: 1,414 נדבקים חדשים, מניין הנפטרים עלה ל-406

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים עומד על 27,729, מתוכם 238 חולים במצב קשה. 62 חולים מחוברים למכונות הנשמה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:11)

משרד הבריאות מסר הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 1,414 נדבקים חדשים בנגיף. מאז העדכון האחרון אמש נפטרו שישה חולים נוספים, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-406.

עוד עולה מהנתונים, כי במספר הבדיקות היומיות לאבחון קורונה נרשמה ירידה חדה לעומת הממוצע של הימים האחרונים, והוא הסתכם ב-20,236. מספר החולים הפעילים עומד על 27,729. מספר החולים הקשים זינק ל-238, מתוכם 62 מונשמים. מאז תחילת ההתפרצות אובחנו בישראל 49,575 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 21,440.

על פי נתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, ירושלים ממשיכה להוביל את רשימת הנדבקים החדשים שאותרו בשבעת הימים האחרונים – עם 1,721 נדבקים מאומתים. בבני ברק התגלו בפרק זמן זה 912 מקרי הידבקות חדשים, בתל אביב-יפו 537, בביתר עילית 500 ובאשדוד 360.

(דוח מרכז המידע)(דוח מרכז המידע)

שר המדע יזהר שי (כחול לבן) הזהיר הבוקר, כי ללא נקיטת "צעדים דרסטיים", ישראל תיאלץ להיכנס לסגר מלא בתוך שלושה שבועות. "אף אחד בעולם לא יכול לתת תפריט של מה לפתוח ומה לא", אמר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב', בתשובה לביקורת על השינויים התכופים בהחלטות הממשלה בנוגע לפתיחת הענפים השונים במשק. הוא הוסיף, כי הממשלה שגתה בהחלטתה לסגור את המסעדות באופן מיידי: "מצטער על הבלבול ועוגמת הנפש. בכל מקרה, הממשלה תפצה כלכלית על כל הנזקים בעקבות החלטותיה".

בהתייחסו לדיווחים על כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת, יפעת שאשא ביטון, אמר שי: "אני מניח שנעמוד בצד וניתן לליכוד לקבל את ההחלטות שלו". אמש, בישיבת סיעת כחול לבן, אמר שר הביטחון בני גנץ כי הוא פועל כדי למנוע את הדחתה של שאשא ביטון: "אני חושב שנכון שוועדת הקורונה תקבל את החלטות הממשלה בנושא הקורונה, ולצד זאת אנחנו חייבים לכבד את תפקידה של הכנסת. אני פועל בכדי למנוע את פיטוריה של שאשא ביטון, ואני מקווה שנימנע מהצעד הזה".

ועדת הקורונה תתכנס בשעה 12:00 כדי לדון בהגבלות עליהן החליטה הממשלה, הכוללות את סגירת המסעדות, הבריכות הציבוריות וחדרי הכושר. שאשא ביטון אמרה אמש, כי אם לא יוצגו בפני הוועדה נתונים התומכים בהחלטה לסגור את חדרי הכושר והבריכות, היא תחליט לבטלה. "אני חברה בקואליציה ומכבדת את החלטות הממשלה", אמרה בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 ."חלק מרכזי מעבודת הכנסת הוא לבקר את עבודת הממשלה, ואם יש טעויות – צריך לתקן". עוד הוסיפה, כי היא באה "למטרה אחת – לשרת את עם ישראל. אם אאלץ לשלם בעבור זה מחיר אישי – אקבל את זה באהבה".

בעקבות דבריה של שאשא-ביטון, אמר גורם בכיר המקורב לראש הממשלה, כי נתניהו החל בהליך להדחתה מתפקידה. לדבריו, "שאשא-ביטון בסרבנותה מעודדת אזרחים שלא למלא את הוראות משרד הבריאות ולא לקבל את החלטות הממשלה. מדובר בפופוליזם חסר אחריות, שיעלה בחייהם של אזרחים רבים".

הגורם הוסיף והדגיש, כי "חדרי הכושר מהווים סכנה אמיתית לבריאות הציבור בהדבקה בחלל המשותף, בנגיעות במכשירים, אין חבישת מסכות וההזעה והסרקולציה של המזגנים מסכנת את הציבור. מדינות רבות בעולם כבר סגרו אותם. אלו הנחיות המומחים, ועל פיהן החליטה הממשלה לסגור את חדרי הכושר".

תגיות:הליכודכחול לבןיפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונהמרכז המידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה