חדשות בארץ

בעקבות ההתפרעויות: עשרות עצורים בהפגנות בירושלים ותל אביב

במהלך ההפגנות בירושלים ובתל אביב הפרו מאות מפגינים את הסדר הציבורי והתעמתו עם שוטרים. כוחות המשטרה פעלו לפזר את ההפגנות, ועצרו 28 בני אדם

ירושלים, אמש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ירושלים, אמש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

עשרות מפגינים נעצרו הלילה (בין מוצאי שבת לראשון) בירושלים ובתל אביב בעימותים עם כוחות משטרה, שפרצו במהלך המחאות נגד התנהלות הממשלה במשבר הכלכלי ונגד העומד בראשה, בנימין נתניהו. בהפגנות, שנערכו ברישיון, השתתפו אלפי מפגינים. חלקם הפרו את הסדר הציבורי, חסמו צירי תנועה והתעמתו עם השוטרים. בתגובה, פעלו הכוחות לפזר את ההפגנות וביצעו מעצרים בקרב מפרי הסדר.

ההפגנה בתל אביב החלה בפארק צ'ארלס קלור. כמה מאות מהמפגינים יצאו משם בצעדה לעבר שדרות רוטשילד וכיכר הבימה, חסמו כבישים באזור, הציתו פחים וגרמו נזק לרכוש. במהלך העימותים עם השוטרים שפעלו לפנותם, השליכו מפגינים לעברם חפצים, ואף לפיד בוער. מפקד תחנת המשטרה באזור נפגע מגז פלפל שהותז לעברו. במהלך העימותים עצרו השוטרים 13 מפגינים. שבעה מתוכם נחקרו בתחנת המשטרה, ושוחררו בתנאים מגבילים. ששת האחרים יובאו הבוקר לבית משפט השלום בתל אביב, והמשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

מהמשטרה נמסר, כי "המחאה החלה בצא'רלס קלור בהתאם לתנאי הרישיון, אולם גלשה בשלב מסוים להפגנה לא חוקית, כולל חסימת צירים, תקיפת שוטרים וגרימת נזק לרכוש. המשטרה גילתה איפוק מרבי, ובמהלך המחאה הלא חוקית עצרה 13 מפגינים בגין הסתה לאלימות ותקיפת שוטרים".

עוד צוין, כי "במהלך המחאה הלא חוקית הושלכו חפצים לעבר השוטרים, וכן הותז גז פלפל שפגע בפניו של מפקד תחנת המשטרה, וכן הושלכה אבוקה בוערת לעבר השוטרים. מבצעי העבירות זוהו ונעצרו, והמשטרה תפעל למצות עימם את הדין".

ההפגנה בירושלים החלה בכיכר פריז, מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. המפגינים התפזרו בהדרגה לרחובות הסמוכים וחסמו צירים. חלקם החלו בצעדה לעבר רחוב בצלאל, שם נהדפו בחזרה על ידי השוטרים באמצעות פרשים וזרנוקי מים. 15 מפגינים נעצרו. במשטרה אמרו, כי העצורים הפרו את הסדר הציבורי, וכי אחד מהם תקף שוטר. חמישה מהם יובאו הבוקר להארכת מעצר. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של החשוד בתקיפת השוטר, ולשחרר את ארבעת האחרים בתנאים מגבילים.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, הגיע לזירות המחאה בתל אביב ובירושלים. בהערכת מצב שקיים בתל אביב עם פיקוד המחוז, אמר כהן כי המשטרה פועלת לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לציבור: "זהו ערך חשוב במדינה דמוקרטית, ולכן גם בעת הזו אנו פועלים לאפשר קיומן של מחאות במגבלות הקיימות". עם זאת, הוא הבהיר כי השוטרים לא יאפשרו הפרות סדר: "נפעל כנגד כל גילויי אלימות, פגיעה באזרחים או בשוטרים, ונדליזם והתפרעויות בניגוד לחוק".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיב הבוקר על האירועים בתל אביב וירושלים: "לאשר קיום הפגנות המוניות שמהוות סכנה בריאותית לכל אזרחי ישראל מצד אחד, ולסגור עסקים רבים ששומרים על ההנחיות מצד שני – זה לא פחות מאבסורד", כתב בטוויטר. "הממשלה חייבת להחליט: לפתוח את כל המשק כולל הפגנות המוניות מלאות בשנאת חינם, או להפסיק מיד את הההפגנות הממומנות הללו כמו שהחליטו לסגור את העסקים".

תגיות:משטרת ישראלנגיף הקורונההפגנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה