חדשות בעולם

המערב מאשים האקרים רוסיים בניסיון לגנוב מידע הקשור לחיסון לקורונה

לפי מרכז אבטחת הסייבר הלאומי של בריטניה, הפצחנים שאחראים לניסיונות האחרונים משתייכים לקבוצה בשם APT-29, שפועלים "כמעט בוודאות" מתוך שירותי המודיעין של ממשלת רוסיה. ארה"ב קבעה בעבר כי היא אחת משתי קבוצות ההאקרים בעלות הקשרים לממשלת רוסיה שפרצו למחשבי הוועידה הדמוקרטית הארצית לפני הבחירות בארה"ב ב-2016

פיתוח חיסון לקורונה (צילום: שאטרסטוק)פיתוח חיסון לקורונה (צילום: שאטרסטוק)
אא

ארצות הברית, בריטניה וקנדה חשפו היום (חמישי) כי רוסיה מנסה לגנוב מידע הנוגע לפיתוח חיסון לנגיף הקורונה, באמצעות האקרים שפועלים תחת חסותה. לדברי שלוש המדינות, הפצחנים ניסו לגשת למידע הקיים במערכות חברות תרופות וקבוצות מחקר שפועלות למצוא חיסון. לפי מרכז אבטחת הסייבר הלאומי של בריטניה, הפצחנים שאחראים לניסיונות האחרונים משתייכים לקבוצה בשם APT-29, שפועלים "כמעט בוודאות" מתוך שירותי המודיעין של ממשלת רוסיה. עם זאת, במרכז לא ציינו אם המתקפות צלחו.

פוטין במועצה הכלכלית האירופית העליונה, בשנה שעברה (צילום: שאטרסטוק)פוטין במועצה הכלכלית האירופית העליונה, בשנה שעברה (צילום: שאטרסטוק)

זולת בריטניה, שבאופן חריג ונדיר הפנתה את האשמה למדינה האשמה, שתי המדינות האחרות נזהרו מלנקוב בשמה של האחראית למתקפות הסייבר. בסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב מסרו כי קבוצת האקרים ניצלה את הכאוס שנוצר בארגוני הבריאות העולמיים על מנת לגנוב או לחבל במידע הנוגע לחיסונים. הפקידים בבריטניה הבהירו כי לא אותרו נזקים בעקבות המתקפה על מידע הקשור למחקר.

קבוצת הפצחנים APT29 ידועה זה שנים בקהיליית המודיעין הבינלאומית בשמות "The Dukes" או "Cozy Bear". ארה"ב קבעה בעבר כי Cozy Bear היא אחת משתי קבוצות ההאקרים בעלות הקשרים לממשלת רוסיה שפרצו למחשבי הוועידה הדמוקרטית הארצית לפני הבחירות בארה"ב ב-2016 וגנבו ממנה אימיילים. על פי הפרסומים, בין שיטותיה לגשת למידע רגיש היא לעשות "פישינג" (התחזות לגורם לגיטימי המעוניין לקבל את המידע) באמצעות הדואר האלקטרוני ושימוש בתוכנות זדוניות. הקבוצה כיוונה את פעולותיה נגד ממשלות מכוני מחקר וענף האנרגיה.

לדברי פול צ'יצ'סטר, מנהל הפעילות של מרכז אבטחת הסייבר הלאומי בבריטניה, "אנחנו מגנים את ההתקפות הנבזיות נגד אלו הפועלים להילחם במגפת קורונה". כלי תקשורת ברוסיה מסרו כי הקרמלין מתנער מההאשמות וטענו כי אין לממשל אין קשר לפריצה או גנבה של מידע הקשור לחיסון לנגיף.

תגיות:רוסיהסייברקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה