חדשות בריאות

צה"ל: חיילים שיוצאים לביתם לא יוכלו להיפגש עם יותר מ-5 אנשים

נכון להיום 663 חיילים אובחנו בקורונה, כולם במצב קל. 11,335 משרתים נמצאים בבידוד ביתי. ברקע החששות מפני הכשירות למלחמה בשל ביטולי אימונים ותרגילים בעקבות הקורונה, בצה"ל הבהירו כי הכשירות המבצעית של הצבא היא טובה

אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי חיילים שיוצאים לביתם לא יוכלו להיפגש עם יותר מחמישה אנשים שלא כוללים את המשפחה גרעינית, והם יוכלו להתקיים רק בביתם. החרגות מסיבות אישיות, כמו אירועים מקרבה ראשונה או צרכים רפואיים ואחרים, ידרשו אישור מיוחד. לפי הודעת דובר צה"ל, גם כלפי אנשי קבע תחול החמרה בהנחיות, שיידרשו מעתה לנקוט ב"מדיניות מצומצמת" ויפעילו שיקול דעת לגבי יציאות מביתם.

נכון להיום מאובחנים בקורונה 663 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל, כולם במצב קל. 11,335 משרתים נמצאים בבידוד ביתי. ברקע החששות מפני הכשירות למלחמה בשל ביטולי אימונים ותרגילים בעקבות הקורונה, בצה"ל הבהירו כי הכשירות המבצעית של הצבא היא טובה.

צה"ל – הגוף הראשון להכריז על החמרת ההנחיות, בניגוד לעמדה הרשמית של משרד הבריאות – הודיע בסוף החודש על מעבר למתכונת לפה העיקרון המוביל בהגבלת התכנסויות הוא 2:10:50:100, כאשר החיילים ישמרו על 2 מטרים מרחק, עד 10 אנשים בדיון, עד 50 במסגרת מחלקתית ומקבילותיה ועד 100 בשטח פתוח במסגרת פלוגתית ומקבילותיה. בדיונים בהם ישתתפו יותר מ-6 אנשים יעטו הנוכחים מסכות. בכלל יחידות צה"ל, הן ביחידות הפתוחות והן ביחידות הסגורות, יחוייבו כלל המשרתים לעטות מסיכות במרחב הציבורי, האזרחי והצבאי, לרבות התכנסויות ודיונים.

לפי שעה בצה"ל לא יכריזו על עוצר יציאות כללי, ובמקום זאת יידרשו חיילים ביחידות סגורות לשהות בבסיס במשך חודש ימים עם שובם מהבית מחופשת סוף השבוע הקרובה. כמו כן, חיילים ביחידות הסגורות ישובו מהבית למסגרת פלוגתית בלבד ורק לאחר חמישה ימים ישובו לפעול במסגרות רחבות יותר, כגדוד למשל.

תגיות:קורונהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה