חדשות בארץ

הנשיאה חיות: ההצעה להקים ועדת חקירה לשופטים היא שפל המדרגה

חיות הדגישה כי הרשות השופטת אינה מבקשת "לטאטא דבר מתחת לשטיח", שכן לדבריה היא נתונה לביקורת, "קשובה אליה ופועלת בנחישות ובהתמדה לתיקון הטעון תיקון ולהגברת השקיפות של פעילותה". עוד אמרה כי הרשות השופטת, גם כיום, היא "אחת הרשויות השקופות והחשופות ביותר לביקורת"

נשיאת העליון, חיות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נשיאת העליון, חיות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, תקפה היום (חמישי) בחריפות את ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לניגודי עניינים של שופטים, וכינתה אותה "שפל המדרגה". במכתב ששיגרה לעובדי מערכת המשפט אמרה חיות כי "כל בר דעת יכול היה להתרשם כי מדובר בהצעה הנובעת ממניעים לא ענייניים", שנועדה "לנגח את הרשות השופטת, בניסיון להלך עלינו אימים ולפגוע בעצמאות השיפוטית ובאמון הציבור בבתי המשפט".

לדברי הנשיאה, "לצד גל הקורונה שעמו אנו נאלצים להתמודד, נדרשת הרשות השופטת להתמודד בעת האחרונה גם עם גל עכור נוסף שהגיע לשיא, או שמא אומר - לשפל המדרגה". היא הדגישה כי הרשות השופטת אינה מבקשת "לטאטא דבר מתחת לשטיח", שכן לדבריה היא נתונה לביקורת, "קשובה אליה ופועלת בנחישות ובהתמדה לתיקון הטעון תיקון ולהגברת השקיפות של פעילותה". עוד אמרה כי הרשות השופטת, גם כיום, היא "אחת הרשויות השקופות והחשופות ביותר לביקורת".

חיות הסבירה כי "הדיונים בכל בתי המשפט פתוחים לציבור הרחב, השופטים נתונים לביקורת של נציבות תלונות הציבור על שופטים ולדין משמעתי מקום שבו הדבר נדרש, והם מחויבים לכללי אתיקה מפורטים ולהסדרי פסלות הקבועים בחוק". לדבריה, "אני סמוכה ובטוחה כי למרות גלי הקורונה והגלים העכורים האחרים המתרגשים עלינו בעת הזו, נמשיך לעמוד איתן ולמלא את תפקידנו נאמנה במקצועיות, במסירות ומתוך תחושת שליחות כדרכנו".

נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

הכנסת ניסתה לקדם בשבוע שעבר הצעת חוק להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי עניינים של שופטים, שגרמה למבוכה בקואליציה אחרי שנפלה בהצבעה במליאת הכנסת. מה שתרם להפלת ההצעה היא העובדה ש-13 חברי כנסת מרשימת הליכוד נעדרו מהמליאה, למרות שהמפלגה עצמה קידמה את היוזמה. ההצעה נפלה אחרי ש-54 התנגדו ורק 43 הצביעו בעד.

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר במהלך הדיון בכנסת כי הוא "מתבייש בהצעה של ח"כ סמוטריץ'" וכן "בימינה שתומכת בהצעה הזו, מתבייש בליכוד שנכנעים לימינה, מתבייש בליכוד, שיש שם אנשים הוגנים שילכו לפי צו מצפונם. יש לנו מבחן לדמוקרטיה הישראלית ולשלטון החוק. מה שעושה הליכוד זו הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, הפרה בוטה של מערך יחסי העבודה של הממשלה".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ פרסם הודעה חריפה שלפיה "במקום לטפל במובטלים ובעצמאים - הליכוד מבקש לחקור את השופטים". לדבריו, "מי שמעדיף לחבל בדמוקרטיה במקום לעסוק בהצלת חיי אדם פוגע באזרחי ישראל. אני לא אאפשר זאת".

תגיות:אסתר חיותמערכת המשפט הישראליתועדת חקירה פרלמנטרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה