חדשות בעולם

ברקע התבוסה בסקרים: טראמפ הדיח את מנהל הקמפיין שלו

ההחלטה להדיח את פרסקייל באה בעיקר בשל המבוכה שספג בחודש שעבר בעת שהגיע לעצרת בחירות בטולסה, אוקלהומה, וגילה שרק 6,200 אנשים מילאו את האולם. זאת, אחרי שפרסקייל התרברב שיותר ממיליון בני אדם ביקשו להזמין כרטיסים לעצרת

טראמפ בעצרת תמיכה, ב-2018 (צילום: שאטרסטוק)טראמפ בעצרת תמיכה, ב-2018 (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליף הלילה (חמישי) את מנהל קמפיין הבחירות שלו, בראד פרסקייל, בעקבות הסקרים המנבאים לו תבוסה מוחצת מול המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן בבחירות שייערכו בעוד ארבעה חודשים. מי שימלא את מקומו של פרסקייל הוא ביל סטפיין, פעיל רפובליקני ותיק ששימש כסגן מנהל הקמפיין.

טראמפ כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא "שמח להכריז שביל סטפיין קודם לתפקיד מנהל הקמפיין של טראמפ". לדבריו, פרסקייל, שעבד עם טראמפ במשך תקופה ארוכה והוביל את אסטרטגיות הדיגיטל והדאטה "היוצאות מן הכלל שלנו", יישאר בתפקיד זה ויהיה יועץ בכיר לקמפיין. למרות הסקרים הלא-מחמיאים, טראמפ כתב שהוא ינצח בבחירות 2020, והפעם "זה יכול להיות הרבה יותר קל בשעה שהמספרים שלנו בסקרים עולים במהרה, הכלכלה משתפרת, בקרוב החיסונים והתרופות יהיו בדרך והאמריקנים רוצים שהרחובות והקהילות יהיו בטוחים". 

לפי הפרסומים בארה"ב, ההחלטה להדיח את פרסקייל באה בעיקר בשל המבוכה שספג בחודש שעבר בעת שהגיע לעצרת בחירות בטולסה, אוקלהומה, וגילה שרק 6,200 אנשים מילאו את האולם. זאת, אחרי שפרסקייל התרברב שיותר ממיליון בני אדם ביקשו להזמין כרטיסים לעצרת. טראמפ זעם  לנוכח היציעים הריקים ואנשי הקמפיין שלו האשימו את פרסקייל בתקרית שהסבה לו נזק תדמיתי רב.

פרסקייל, בין מובילי הקמפיין של טראמפ ב-2016, קיבל אתמול את ההודעה על הדחתו מיועצו הבכיר וחתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, שהיה זה שהמליץ עליו למנהל הקמפיין ב-2018.

לפי שעה, טראמפ ממשיך לפגר בסקרים הארציים בפער עצום על פני יריבו הדמוקרטי, ברקע המשבר הכלכלי בעקבות המגפה וכן אופי הטיפול בה מצד הממשל. בסקר שפורסם הלילה ברשת NBC והעיתון וול סטריט ג'ורנל עלה שביידן מוביל על פני טראמפ ב-11% בקרב מצביעים רשומים – 51% מול 40%. בנוסף, שבעה מתוך עשרה אנשים סבורים שהמדינה צועדת "בכיוון הלא נכון" ורובם השיבו שהם לא מרוצים מהטיפול של טראמפ בקורונה וביחסים הבין גזעיים בארה"ב.

תגיות:דונלד טראמפהבחירות בארה"ב 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה