חדשות בריאות

סגר בסופי שבוע וסגירת בתי הספר: הממשלה תאשר הגבלות חדשות

שרי הממשלה יתכנסו הערב כדי לאשר הגבלות חדשות על ההתקהלות במרחבים פתוחים ובמקומות סגורים. בין ההחלטות שצפויות להתקבל: סגירת המסעדות למעט משלוחים והגבלת התפילות בבתי הכנסת ל-10 מתפללים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (חמישי) דיון דחוף, בפורום שרים מצומצם, כדי לבחון שורת הגבלות חדשות על ההתקהלות, שנועדו להתמודד עם העלייה בתחלואת הקורונה. מליאת הממשלה תתכנס בשעה 20:30 כדי לאשר את ההמלצות, שסוכמו בדיון פה אחד.

על פי המסתמן, ההחלטות שיובאו לאישור הממשלה יכללו את הצעדים הבאים: הטלת סגר מלא בסופי שבוע, למעט יציאה מהבית לצרכים חיוניים; סגירת הגנים ובתי הספר של החופש הגדול; סגירת מסעדות, למעט משלוחים; סגירת מכוני כושר; הגבלת התקהלויות בחוץ עד ל-20 אנשים במרחבים פתוחים ו-10 אנשים במקומות סגורים. לגבי בתי הכנסת, ככל הנראה תתאפשר תפילה בהשתתפות 10 מתפללים בלבד.

ההחלטה בנוגע לסגר בסופי שבוע מצריכה חקיקה בכנסת. עם זאת, על פי הדיווח בחדשות 13, ייתכן והסגר ייכנס לתוקף כבר בסוף השבוע הקרוב, באמצעות צו מיוחד, והחקיקה תועבר בהמשך. סגירת בתי הספר, אם תאושר, תיכנס לתוקף ביום ראשון.

בדיון בפורום המצומצם השתתפו שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החוץ גבי אשכנזי, שר המדע יזהר שי, שר הפנים אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי.

ראש הממשלה אמר בפתח הדיון: "בעקבות הזינוק בתחלואה לכ-1,800 חולים והעלייה התלולה בהכפלה של החולים הקשים כל שבעה ימים, שוחחתי עכשיו עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, ראש המל"ל מאיר בן שבת ועם שר המדע יזהר שי על אפשרות של צעדי ביניים שימנעו את הצורך לסגר כללי".

"זו בעצם המטרה של הדיון הזה", הדגיש נתניהו, "לעשות צעדי ביניים למנוע סגר כללי, לאור הקפיצה הענקית בתחלואה לכ-1,800 איש והכפלה של החולים הקשים כל שבעה ימים. זו המטרה".

על פי נתוני משרד הבריאות, שנמסרו הבוקר, אתמול אובחנו 1,780 נדבקים חדשים – שיא שלילי חדש במספר הנדבקים ליום. במהלך הלילה נפטרו חמישה חולים נוספים, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-380.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים הפעילים עומד על 24,234, מתוכם 543 מאושפזים בבתי החולים. מספר החולים הקשים זינק ל-204, ביניהם 57 המחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 119 חולים מוגדר בינוני. אתמול נערכו 28,704 בדיקות לאבחון קורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 6.8%. מתחילת ההתפרצות אותרו בישראל 44,714 נדבקים, מתוכם החלימו 20,100.

תגיות:הגבלותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה