חדשות בריאות

ליאון מינה את שלום אייזנר לפרויקטור הקורונה בירושלים

בהערכת מצב שקיים ראש העיר ירושלים, משה ליאון, התבקש המל"ל להעביר לעירייה את הסמכויות והכלים למאבק בנגיף הקורונה בעיר. ליאון הודיע על מינויו של נציג המל"ל, שלום אייזנר, לתפקיד פרויקטור הקורונה בירושלים

אייזנר (צילום: Noam Moskowitz/FLASH90 )אייזנר (צילום: Noam Moskowitz/FLASH90 )
אא

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הודיע היום (חמישי) על מינויו של נציג המל"ל, סגן-אלוף (במיל.) שלום אייזנר, לתפקיד הפרויקטור לניהול משבר הקורונה בעיר.

החלטתו של ליאון נמסרה במהלך הערכת מצב, שהתקיימה על רקע העלייה בתחלואת הקורונה בירושלים. בהערכת המצב השתתפו מנכ"ל העירייה, איציק לארי; סגן ראש העיר ומחזיק תיק חירום וביטחון, אלישע פלג; סגן ראש המל"ל, יגאל סלוביק; רופאת המחוז, ד"ר חן זמיר; נציגי פיקוד העורף ירושלים, נציגי המשטרה ונציג משרד הפנים.

במהלך הדיון, הועלתה בקשתה של עיריית ירושלים מהמל"ל לקבל את הסמכות לטפל בתושבי העיר. בהודעה שמסרה העירייה נאמר, כי היא "מבקשת לקבל את הכלים והסמכויות על מנת למגר את הנגיף ככל שניתן, לאור ההכרה עם השטח והבנת הצרכים". לבקשת המל"ל, סוכם כי העירייה תכין ותציג תוכנית טיפול, שתאפשר את קבלת הסמכויות, המשאבים והכלים למאבק בנגיף.

ליאון הדגיש בדיון את התנגדותו לביצוע סגר על שכונות בעיר: "הסגר על השכונות רק מגדיל את מספרי החולים", אמר, "הוא לא פותר את הבעיה". על פי הנתונים שהוצגו בהערכת המצב, מאז תחילת השבוע פעלה העירייה לפינוי מסיבי של חולים לבתי מלון. מתחילת הגל השני פונו כ-500 חולים לבתי מלון.

בתוך כך, ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, פנה במכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולמשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו, והתריע כי הטלת סגר נוסף תמיט אסון כלכלי שיביא לקריסת העיר. ראש העירייה ביקש לקבל סיוע, שיאפשר לקטוע את שרשרת ההדבקה בלוחות זמנים מהירים ולהביא לשליטה בתחלואה, כל זאת על מנת לאפשר את המשך החיים והפעילות הכלכלית והתיירותית בעיר.

במכתבו ביקש הלוי, בין היתר, להקצות מכשירים נוספים לבדיקת קורונה מהירה לבית החולים יוספטל, שיאפשרו קבלת תוצאות בתוך 45 דקות. הוא דרש להגביר באופן משמעותי את מערך החקירות האפידמיולוגיות, ולבצע את כל התחקירים באילת. בנוסף, הציע ראש העיר כי אילת תיכנס לעדיפות ראשונה לשימוש בטכנולוגיות המתפתחות לבדיקות קורונה מהירות, ותשמש עיר פיילוט לטכנולוגיות אלו ולאפליקציות מסייעות שונות.

"אני מאמין שעם יישום התכנית המלאה ואישור הבקשות שלנו ושיתוף פעולה מלא של כל הגורמים בעיר העוסקים בנושא, נוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה בלוחות זמנים מהירים ולהביא לשליטה בתחלואה שתאפשר המשך החיים והפעילות הכלכלית והתיירותית בעיר", אמר הלוי.

תגיות:אילתירושליםמשה ליאוןנגיף הקורונהשלום אייזנר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה