חדשות בריאות

שיא שלילי חדש במספר הנדבקים ביממה; נתניהו מכנס דיון חירום

בעקבות השיא השלילי במספר הנדבקים ביממה שחלפה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס דיון דחוף בפורום שרים מצומצם, כדי לשקול את החמרת ההגבלות על התקהלויות. בין ההמלצות שיציגו הגורמים המקצועיים לשרים – סגירת בתי הכנסת, הקייטנות, חופי הים והמסעדות

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

על רקע הזינוק הנוסף בתחלואת הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (חמישי) דיון דחוף בפורום שרים מצומצם, כדי לדון בהחמרת ההגבלות על התקהלויות. בדיון, שצפוי להתחיל בשעה 11:30, ישתתפו שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר האוצר ישראל כץ, שר הפנים אריה דרעי ושר המדע יזהר שי. בנוסף אליהם, ישתתפו הגורמים המקצועיים, בין היתר מטעם המל"ל ומשרד הבריאות.

בין ההמלצות שיוצגו בפני השרים – הגבלת ההתקהלויות במרחב הציבורי ל-10 אנשים בלבד; סגירת הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול; סגירת בתי הכנסת, הבריכות, חופי הים וחדרי הכושר; סגירת המכללות ומעבר ללימוד מקוון; סגירת המסעדות תוך השארת האופציה לשירות משלוחים; וכן צמצום של התחבורה הציבורית. על הפרק עומדת גם האפשרות להטיל סגר בשעות הלילה ובסופי שבוע. הערב צפויה להתקיים ישיבת ממשלה מורחבת, כדי לאשר את ההחלטות שיתקבלו בפורום המצומצם.

על פי נתוני משרד הבריאות, המעודכנים לשעה 10:40, אתמול אובחנו 1,780 נדבקים חדשים – שיא שלילי חדש במספר הנדבקים ליום. במהלך הלילה נפטרו חמישה חולים נוספים, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-380.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים הפעילים עומד על 24,234, מתוכם 543 מאושפזים בבתי החולים. מספר החולים הקשים זינק ל-204, ביניהם 57 המחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 119 חולים מוגדר בינוני. אתמול נערכו 28,704 בדיקות לאבחון קורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 6.8%. מתחילת ההתפרצות אותרו בישראל 44,714 נדבקים, מתוכם החלימו 20,100.

מנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שנמסרו מוקדם יותר הבוקר, עולה כי קצב הגידול בתחלואה בימים האחרונים עומד על 4% בממוצע. אם קצב זה יישמר, מספר החולים הפעילים יוכפל בתוך 16 ימים

מוקדי התחלואה ה'אדומים' נמצאים בלוד, רמלה, קריית מלאכי, ירושלים ובית שמש. מוקדי סיכון נוספים נמצאים בביתר עילית, בני ברק, תל אביב-יפו, גן יבנה, יבנאל, גבעת שמואל, גבעת זאב, קלנסווה וכסיפה.

ירושלים מובילה את רשימת הנדבקים החדשים שאותרו בשבעת הימים האחרונים – עם 1,515 נדבקים מאומתים. בבני ברק התגלו בפרק זמן זה 768 מקרי הידבקות חדשים, בתל אביב-יפו 647, בביתר עילית 496 ובאשדוד 347.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר אתמול, כי לא יהיה מנוס מסגר נוסף על ישראל אם שיעורי התחלואה לא ירדו: "מהיום הראשון שלי במשרד אמרתי ועשיתי הכול על מנת לא להגיע לסגר כללי", הצהיר בתדרוך לתקשורת שמסר מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. "אנחנו מנסים כל דרך לא להכניס את מדינת ישראל לסגר כללי, עם כל ההשלכות הכלכליות והחברתיות שלו. אבל אנחנו צריכים להבין פעם אחת ולתמיד, שאם כל ארגז הכלים הנוספים לא יעמוד לרשותנו – בסופו של דבר נגיע לסגר".

אדלשטיין מתח ביקורת על הצרת צעדיו של משרד הבריאות בניסיונותיו להטיל מגבלות על התקהלויות: "אם נוכל לנקוט בצעדים לפני הסגר – לא נגיע לשם. אם נשב באפס מעש בימים הקרובים – המציאות תביא אותנו לסגר, לא משרד הבריאות ולא הממשלה. אני חושב שנשארו לנו שלושה-ארבעה ימים לראות אם הצעדים המינימליים שעשינו משפיעים. אם יקרה לנו נס רפואי ונראה שינוי מגמה – אולי גם לא נגיע לסגר".

תגיות:הגבלותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה