חדשות בריאות

נגיד בנק ישראל נגד תוכנית נתניהו: "חשוב לסייע למי שצריך"

לאחר שראש הממשלה ושר האוצר הכריזו על חלוקת מענקים כספיים לכל אזרח מעל גיל 18, הביע נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, את ביקורתו על המהלך: "יש דרכים טובות ויעילות יותר להגדיל את הביקושים"

פרופ’ ירון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)פרופ’ ירון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, מתח הבוקר (חמישי) ביקורת על תוכנית המענקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ. "חשוב מאוד לסייע, אבל חשוב יותר לסייע למי שצריך", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "יש רשת ביטחון ואנחנו צריכים להגדיל ביקושים, אבל אני חושב שיש דרכים טובות ויעילות יותר להגדיל את הביקושים".

נתניהו וכץ הציגו אמש במסיבת עיתונאים את תוכניתם להעברת מענק חד-פעמי לכל אזרח מעל גיל 18. הם נימקו את המהלך בצורך להתניע מחדש את הכלכלה. בדיון שנערך עמם, יצאו הגורמים המקצועיים במשרד האוצר נגד הכוונה לחלק כסף ללא קריטריונים מוגדרים. על פי הדיווח בחדשות 12, ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, הזהיר כי ישראל עלולה להפוך לוונצואלה. עלותו הכוללת של המהלך תסתכם בכ-6 מיליארד שקלים.

פרופ' ירון הודה בריאיון, כי שמע על התוכנית החדשה מהתקשורת. הוא ציין, כי "הגירעון כנראה ייסגר סביב 13% בסוף שנת 2020, וזה בעולם שבו לא יהיה סגר שני שהוא בסדר גודל של 2/3 מהסגר הקודם. אם יהיה סגר נוסף – זה יעלה לנו ב-40 מיליארד שקלים נוספים". עם זאת, הביע פרופ' ירון אופטימיות ביכולתה של ישראל לחזור לצמיחה עם היציאה ממשבר הקורונה.

במסיבת העיתונאים אמר נתניהו, כי החליט עם שר האוצר על "תמיכה כלכלית נוספת לכל אזרחי ישראל. זה צעד שמתווסף לתוכנית הכלכלית שהצגנו לפני שבוע, ולצעדים הכלכליים שעשינו באפריל-מאי". על פי מתווה התוכנית, משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים – 2,500 שקלים, ומשפחה עם שלושה ילדים – 3,000 שקלים. לכל אזרח אחר מעל גיל 18 יינתנו 750 שקלים.

"למה אנחנו נותנים את הכסף הזה? כי אנחנו צריכים להניע את הכלכלה", הצהיר ראש הממשלה. "אנשים יושבים בבית, הם לא צורכים. כשאנחנו נותנים להם את הכסף הזה הם צורכים, זה מעודד את הצריכה. הם הולכים לקנות. ברגע שהם הולכים לקנות – העסקים מתרחבים, הם צריכים עובדים. במקום להתכווץ – הם מתרחבים. הכסף הזה מעודד את הצריכה ואת התעסוקה. הוא יניע יותר מהר את גלגלי הכלכלה. ככה עובדת הכלכלה".

תגיות:בנק ישראלנגיף הקורונהאמיר ירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה