חדשות בריאות

שר בליכוד: מה החוצפה לדבר על סגר? זה הרס הכלכלה בהגדרה

שרים בממשלה הביעו תמיכה גוברת בהצעה להטיל עוצר בלילות או בסופי השבוע. אולם, ישנם שרים המתנגדים גם ליציאה במהלך מצומצם שכזה. שר האוצר ישראל כץ אמר היום כי הוא מתנגד להטלת סגר מוחלט, אולם טען כי בסגר לילי ובסופי שבוע "יש יתרונות ויש קשיים"

סגר על שכונות בירושלים, השבוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סגר על שכונות בירושלים, השבוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע העימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראש הממשלה החליפי בני גנץ סביב השאלה האם להחמיר כבר כעת את המגבלות, אמרו היום (רביעי) שרים משתי המפלגות כי הם מתנגדים לסגר כללי בטענה כי המהלך יביא להחרפת המשבר הכלכלי. שר בליכוד אף כינה את הכוונה להטיל סגר "חוצפה", והזהיר מפני החמרה נוספת במשבר, שהביא למיליון מובטלים ולסגירתם של עשרות עסקים.

המל"ל ומשרד הבריאות המליצו אמש בדיון בממשלה להטיל סגר מלא או להחמיר את המגבלות – כמו העברת המסעדות למשלוחים וסגירת בתי כנסיות – אולם הישיבה הסתיימה ללא החלטות, בשל התנגדות גנץ ליישם את ההגבלות לפני שתמו שבועיים מאז החמרתן.

נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה, החודש (צילום: עמית שאבי)נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה, החודש (צילום: עמית שאבי)

"כשמנתחים את המספרים, רואים שקצב ההדבקה ירד משבוע ל-12 ימים", אמר היום שר בליכוד לחדשות 12. "מספר החולים היומי נשאר פחות או יותר באותו מקום ואפשר להניח שבימים הקרובים יירד, אז מה החוצפה לדבר על סגר? זה הרס הכלכלה בהגדרה". לדבריו, "היינו שם כבר, הרחוב גועש, עסקים קורסים, איך למישהו נראה הגיוני לדבר שוב על סגר? ונניח שיעשו סגר, בעוד שבועיים יפתחו שוב הכול ושוב יהיו הדבקות. צריך ללמד את הציבור לחיות לצד הקורונה. סגר שיוביל להורדת הנתונים הוא לא ניצחון". הבכיר מהליכוד אף הגדיר את המהלך "כניעה".

מנגד, שרים בממשלה הביעו תמיכה גוברת בהצעה להטיל עוצר בלילות או בסופי השבוע. אולם, ישנם שרים המתנגדים גם ליציאה במהלך מצומצם שכזה. שר האוצר ישראל כץ אמר היום בריאיון ל-ynet כי הוא מתנגד להטלת סגר מוחלט, אולם טען כי בסגר לילי ובסופי שבוע "יש יתרונות ויש קשיים".

שר נוסף מכחול לבן אמר לכתבים כי "בני גנץ עמד על זה שסגר מלא וכולל הוא לא אופציה עד שיהיה ברור מה ההשפעות של ההגבלות האחרונות. יש לנו עוד כמה ימים לראות את הנתונים ואם המגמה משתנה. צריך להשיב את האמון הציבורי וסגר רק יסדוק אותו עוד יותר". עוד אמר הבכיר כי "כל עוד אפשר להימנע מסגר - צריך להימנע", והאשים את הממשלה בזריעת פחד בקרב הציבור. "התחושה היא שהמילה הזאת נזרקת יותר מדי בקלות דעת. זו פאניקה מוגזמת. במקום לדבר על סגר, צריך לדבר על מה עושים עם מערכת החינוך באחד בספטמבר, ואיך דואגים שבחורף המשק לא משתתק לחלוטין".

אמש אמר גורם בכיר בליכוד לכלי התקשורת כי "נתניהו זועם על בני גנץ וכחול לבן, אשר משיקולים פוליטיים מכשילים את הצעדים הדרושים לבלימת המחלה והצלת חיים". הוא גם האשים את המפלגה ב"חוסר אחריות", שמוביל "בהכרח" לסגר מלא ומחירים כלכליים מיותרים. זאת, זמן קצר אחרי ששר הביטחון הביע את התנגדותו להטלת צעדים כלשהם לבלימת התפשטות הקורונה. "גנץ וכחול לבן חייבים להפסיק מיד את המשחק הפוליטי בענייני הקורונה שמסכן את חייהם של אזרחי ישראל. כיוון שממשלת האחדות מחייבת החלטות בהסכמה בין הליכוד וכחול לבן, הם מטרפדים כל החלטה שלא תואמת את השיקולים הפופוליסטיים שלהם", טען.

שעה קלה לאחר מכן תדרך בכיר בכחול לבן עיתונאים, שבו תקף את נתניהו ואמר כי הוא אינו נוטל אחריות על ניהול המשבר. "במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה"ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח", אמר הבכיר. "זה לא זמן לפוליטיקה, ולא לשום קרב שאינו בשיקום הכלכלה, הבריאות והחברה. מוטב להתרכז בלהעביר את הכסף לחשבונות העצמאים שעדיין ממתינים לו. יש מי שדואג להם ויש מי שבורח מאחריות".

תגיות:סגרקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה