חדשות בארץ

נתניהו הציג את נתוני התחלואה וטען: ישראל הצליחה בהתמודדות עם המגפה

נתניהו הציג גרפים של הפייננשל טיימס שבחן את נתוני התמותה מהנגיף, וטען כי שיעור התמותה בישראל מהמחלה קטן יחסית לשאר המדינות. לדבריו, "הממצאים מראים שמאז ינואר 2020, ברוב המדינות יש שיעור תמותה עודף בעקבות הקורונה ביחס לממוצע באותו זמן בשנים קודמות"

נתניהו במשרד החוץ, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו במשרד החוץ, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג היום (רביעי) את נתוני התחלואה מנגיף הקורונה, ש"שוב מעידים על הצלחה", ברקע העלייה המשמעותית בקצב ההדבקה, שאף הובילה את ממשלתו להודיע על היערכות לסגר כללי אפשרי. נתניהו כתב ברשתות החברתיות כי הנתונים העולמיים "מעידים" על ההצלחה של ישראל בהתמודדות עם מגפת הקורונה, "אבל כדי לשמור על המצב הזה, אנחנו חייבים להמשיך עכשיו לקבל את ההחלטות הנכונות. אחרת, אנו עלולים להידרדר לעוד תחלואה ועוד מתים".

נתניהו הציג גרפים של הפייננשל טיימס שבחן את נתוני התמותה מהנגיף, וטען כי שיעור התמותה בישראל מהמחלה קטן יחסית לשאר המדינות. לדבריו, "הממצאים מראים שמאז ינואר 2020, ברוב המדינות יש שיעור תמותה עודף בעקבות הקורונה ביחס לממוצע באותו זמן בשנים קודמות. בין שלוש המדינות המוזכרות בדיווח על כך שאין בהן שיעור תמותה עודף, נמצאת מדינת ישראל". עוד אמר ש"חשוב שתדעו זאת, כי בתקשורת לא יספרו לכם".

מעבדת קורונה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)מעבדת קורונה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

עם זאת, הנתונים הרשמיים שמפרסם משרד הבריאות בחודש האחרון מצביעים על גידול משמעותי במספר הנדבקים, המאושפזים והחולים במצב קשה. מנתוני המשרד עולה כי 4 בני אדם מתו מנגיף הקורונה מאז אתמול בלילה, שהביאו את המניין הכולל מאז פרוץ המגפה ל-375. עלייה חדה נרשמה במספר החולים קשה: מ-183 אתמול בלילה ל-195 הבוקר. מספר החולים במצב בינוני עלה מ-114 ל-125. עלייה נרשמה גם בסך כל המאושפזים - מ-529 אתמול בלילה ל-547 הבוקר.

בשבוע שעבר הודה ראש הממשלה כי פתיחת המשק הייתה בדיעבד נמהרת מדי. "אפשר לומר שהשלב האחרון של פתיחת המשק היה מוקדם מדי", אמר במסיבת עיתונאים. "אנו בעיצומו של גל שני של הקורונה. הוא הגיע אלינו והוא הגיע גם אל מדינות אחרות. להערכתי הוא לא יפסח על אף מדינה כמעט. ההתמודדות עם הקורונה דורשת קבלת החלטות אחראית. ההחלטות מתקבלות בשיטה של ניסוי וטעייה. מנסה, טועה, מתקן".

מדו"ח שפרסם בסוף השבוע ארגון הבריאות העולמי (WHO) עולה כי מבין מדינות אירופה ישראל נמצאת במקום השלישי בגידול היומי בהיקף התחלואה מקורונה. מספר המקרים החדשים הגבוה ביותר באירופה נמצא ברוסיה, שבה אובחנו 6,635 נדבקים ביממה; במקום השני קזחסטן עם 1,726 נדבקים, ואחריהן ישראל עם 1,360. נתוני הארגון מבוססים על מספר הנדבקים בין יום חמישי ב-11:00 ליום שישי ב-11:00.

תגיות:קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה