חדשות בריאות

משרד הבריאות: חולה קורונה השתתף בהפגנה בכיכר רבין

על פי הנתונים המעודכנים במאגר המידע של משרד הבריאות, חולה קורונה מאומת נכח בהפגנת המחאה של העצמאים שנערכה במוצאי שבת בכיכר רבין. סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר לאחר ההפגנה כי מדובר ב "מגה פיגוע בריאותי"

ההפגנה במוצאי שבת בכיכר רבין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ההפגנה במוצאי שבת בכיכר רבין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חולה קורונה מאומת השתתף בהפגנת המחאה, שהתקיימה במוצאי שבת בכיכר רבין בתל אביב. כך עולה מהנתונים המעודכנים במאגר המידע של משרד הבריאות, שפורסמו הבוקר (רביעי).

כזכור, למחרת ההפגנה מתח סגן שר הבריאות, יואב קיש (הליכוד), ביקורת חריפה על משתתפיה: "אתמול היה פיגוע בריאותי", כתב בטוויטר. "ברור לי היקף המשבר הכלכלי, החשש, התסכול, המאבק על הפרנסה, הקושי המטורף, הכל נכון. בסוף, אנחנו עושים הכל למנוע התקהלויות ומשלמים מחירים קשים (חברתיים וכלכליים) בשביל לעצור את הוירוס, ואז רואים בתמונות מהכיכר אתמול – מגה פיגוע בריאותי".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מתח אף הוא ביקורת נוקבת: "ברור לחלוטין שההפגנה היא התקהלות רבתי, ללא שמירה על שום כלל למניעת הדבקה ומעבר הנגיף מאדם לאדם", אמר בריאיון ל-ynet. "גם אם מבינים את הכאב והדאגה של המפגינים, מדובר בהתקהלות מסוכנת שאני חושש שנראה את תוצאותיה בימים הקרובים בעלייה במספר הנדבקים".

על פי ההערכות, בהפגנה השתתפו כעשרת אלפים מפגינים – עצמאים, בעלי עסקים ושכירים שנפגעו מהמשבר הכלכלי. זאת בניגוד לרישיון שניתן על ידי המשטרה ל-1,800 מפגינים. משתתפי ההפגנה לא שמרו על הנחיות הריחוק החברתי, ורבים מהם לא עטו מסכות. הם מחו נגד התנהלות הממשלה במשבר, ודרשו להעביר להם באופן מיידי את כספי הסיוע שהובטחו על ידה. בסיום ההפגנה חסמו מאות מפגינים צירי תנועה וצמתים מרכזיים בתל אביב, גרמו נזק לרכוש והתעמתו עם שוטרים. המשטרה השתמשה בגז מדמיע ובפרשים כדי לפזר את ההפגנה הבלתי חוקית. 19 מפגינים נעצרו, ושלושה שוטרים נפצעו באורח קל.

תגיות:הפגנהכיכר רביןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה