חדשות בארץ

הליכוד: "גנץ מוביל לסגר מלא"; כחול לבן: "נתניהו בורח מאחריות"

לאחר הדיון שקיים ראש הממשלה נתניהו, שהסתיים ללא החלטות במשבר הקורונה, החליפו הליכוד וכחול לבן האשמות. גורם בכיר בליכוד: "גנץ וכחול לבן חייבים להפסיק מיד את המשחק הפוליטי בענייני הקורונה". גורם בכיר בכחול לבן: "נתניהו צריך לתת לצה"ל לנצח"

נתניהו וגנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

המתיחות בקואליציה: גורם בכיר בליכוד תקף אמש (שלישי) בחריפות את יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, והאשים אותו בהכשלת המאמצים לטפל במגפת הקורונה. לאחר שישיבה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתיימה ללא קבלת החלטות, אמר הגורם הבכיר כי "נתניהו זועם על בני גנץ וכחול לבן, אשר משיקולים פוליטיים מכשילים את הצעדים הדרושים לבלימת המחלה והצלת חיים".

לדברי הגורם, "חוסר האחריות של כחול לבן מוביל בהכרח לסגר מלא ומחירים כלכליים מיותרים. גנץ התנגד היום לכל צעד לבלימת התפשטות הקורונה, שיכול למנוע את הצורך בסגר כללי בהמשך". הוא הוסיף, כי "גנץ וכחול לבן חייבים להפסיק מיד את המשחק הפוליטי בענייני הקורונה, שמסכן את חייהם של אזרחי ישראל. כיוון שממשלת האחדות מחייבת החלטות בהסכמה בין הליכוד וכחול לבן, הם מטרפדים כל החלטה שלא תואמת את השיקולים הפופוליסטיים שלהם".

בתגובה לדברים, מסר גורם בכיר בכחול לבן: "במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה"ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח. זה לא זמן לפוליטיקה, ולא לשום קרב שאינו בשיקום הכלכלה, הבריאות והחברה. מוטב להתרכז בלהעביר את הכסף לחשבונות העצמאים, שעדיין ממתינים לו. יש מי שדואג להם, ויש מי שבורח מאחריות".

במהלך הישיבה בראשות נתניהו הוצגה המלצת המל"ל להטיל מגבלות נוספות, במידה ותחלואת הקורונה תמשיך לעלות. המגבלות שהוצעו כללו, בין היתר, את סגירת בתי הכנסת והישיבות; הגבלת התקהלויות ל-10 אנשים בלבד; סגירת כל חדרי הכושר והבריכות; סגירת מסעדות ומעבר למשלוחים; העברת הקייטנות לפעילות בקפסולות. גנץ הביע התנגדות להטלת מגבלות נוספות בשלב זה, וטען כי צריך קודם כל לבדוק את השפעתם של הצעדים שכבר ננקטו: "צריך להחזיר את אמון הציבור".

משרד הבריאות מסר אמש, כי מניין הנפטרים עלה ל-371. נכון לעדכון האחרון, מספר החולים הפעילים עומד על 22,324, מתוכם 529 מאושפזים. 183 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 56 מונשמים. מתחילת התפרצות המגפה, אובחנו 42,360 נדבקים, מתוכם החלימו 19,665.

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה