חדשות בארץ

התפרעויות אלימות בהפגנה נגד נתניהו; 50 מפגינים נעצרו

מאות מבין משתתפי הפגנת "הדגלים השחורים" התפרעו ברחובותיה המרכזיים של ירושלים, גרמו נזק לרכוש, התעמתו עם שוטרים ותקפו עיתונאים. המשטרה פיזרה את המתפרעים ועצרה 50 איש

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מאות מפגינים, שהשתתפו הלילה (בין שלישי לרביעי) בהפגנת "הדגלים השחורים" מול מעון ראש הממשלה בירושלים, התפרעו ברחובותיה המרכזיים של הבירה. בתום ההפגנה, חסמו המפגינים את ציר הרכבת הקלה ברחוב יפו, גרמו נזק לרכוש ולבתי עסק והציתו פחי אשפה. הם התעמתו עם שוטרים, השליכו לעברם אבנים, חפצים וביצים, ואף תקפו עיתונאים. כוחות המשטרה, בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב דורון ידיד, פיזרו אותם תוך שימוש בפרשים ובזרנוקי מים, ועצרו 50 איש. שוטר אחד נפצע באורח קל במהלך הפרות הסדר האלימות.

במחאה, שהחלה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, השתתפו כמה אלפי מפגינים, חלקם עם לפידים בוערים בידיהם, שדרשו את התפטרותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מפגינים במקום החלו להתפרע, התעמתו עם שוטרים וניסו לפרוץ את המחסומים המשטרתיים. פרשן חדשות 13, אבישי בן חיים, שנכח במקום במסגרת תפקידו העיתונאי, הותקף באלימות מילולית קשה על ידי מספר מפגינים. בהמשך הערב, עם התפשטות ההתפרעויות למרכז העיר, הותקפו בן חיים ושותפו לשידור, העיתונאי יוסי אלי, באלימות פיזית. מפגינים הפילו מידיהם את המיקרופונים וניסו לחבל במצלמה.

תקרית חמורה נוספת התרחשה כאשר בלש משטרה ניסה לעצור את אחד המתפרעים. מפגינים, שהתגודדו מסביב, תקפו אותו באלימות כדי למנוע את המעצר. הוא חולץ במאמץ רב מהמקום על ידי שוטרים.

מהמשטרה נמסר כי "במהלך הפרות הסדר נעצרו/עוכבו 50 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי, גרימת נזק לרכוש ותקיפה של שוטרים ואנשי תקשורת. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכלל הציבור, אך לא תאפשר פגיעה באזרחים, שוטרים, אנשי תקשורת ורכוש הציבור, ותפעל בנחישות אל מול מפרי הסדר".

ההתפרעויות במרכז ירושלים זכו לגינויים במערכת הפוליטית. שר החוץ גבי אשכנזי (כחול לבן) כתב בטוויטר: "צפיתי במראות הקשים ותקיפת עיתונאי חדשות 13, אבישי בן חיים, בהפגנה מול מעון ראש הממשלה, ונחרדתי. מותר וחשוב להפגין, אך אין מקום לשנאה שניבטה מעיני חלק מהמפגינים ולקולות שנשמעו. עלינו למנוע את ההתדרדרות ולעצור את גילויי האלימות והשנאה בכל מחיר לפני שיהיה מאוחר. את הוויכוח ננהל בכלים הראויים".

השר דודי אמסלם (הליכוד) תקף בחריפות: "העבריינות, האלימות והאנרכיה שהשמאל מוביל כעת בישראל, הם פשיטת רגל מוסרית של כל מי שקוראים לעצמם שומרי הסף של שלטון החוק. אני ממליץ למנדלבליט ולחיות להציץ מהמרפסת. ביזיון".

עמיתתו של אמסלם למפלגה, השרה מירי רגב, הגיבה: "הפגנה וחופש ביטוי כן, אלימות והסתה לא. הגיע הזמן לעצור בטרם יהיה מאוחר מדי. בושה וחרפה".

תגיות:הפגנהמשטרת ישראלירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה