חדשות בארץ

אלפי מפגינים מחוץ לבלפור: "המדינה שלנו ולא של נתניהו"

תחת השלטים "ביבי נתניהו לכלא מעשיהו", "המדינה שלנו ולא של נתניהו", "ביבי הביתה", "שוחד, מרמה והפרת אמונים", ו"הון, שלטון, עולם תחתון", קראו המפגינים להתפטרותו של נתניהו וכן לוועדת חקירה ממלכתית לבדיקת פרשת הצוללות וחלקו שלו בפרשה

הפגנה בתל אביב נגד מדיניות הממשלה, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)הפגנה בתל אביב נגד מדיניות הממשלה, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

כ-2,000 בני אדם מפגינים הערב (שלישי) מחוץ למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, ודורשים ממנו להתפטר בשל העמדתו לדין בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. המפגינים כרכו את המחאה בציון יום הבסטיליה, מאורע שסימן את תחילת המהפכה הצרפתית ונפילת השלטון המלוכני בצרפת במאה ה-18, שהביאה לשינויים משמעותיים שמהווים עד היום ציון דרך בתולדות העולם המודרני.

תחת השלטים "ביבי נתניהו לכלא מעשיהו", "המדינה שלנו ולא של נתניהו", "ביבי הביתה", "שוחד, מרמה והפרת אמונים", ו"הון, שלטון, עולם תחתון", קראו המפגינים להתפטרותו של נתניהו וכן לוועדת חקירה ממלכתית לבדיקת פרשת הצוללות וחלקו שלו בפרשה.

מפגינים אחרים נשאו שלטים שבהם נכתב כי "השחיתות של נתניהו עולה לנו בבריאות", "תפסיק לדרדר - תתפטר", "ממשלת חורבן", "נאשם בפלילים - צא מבלפור", "אסור להרפות מפרשת הצוללות", וכן "הנאשם מבלפור רומס את שלטון החוק". חלקם הקימו מאהל מחאה סמוך למעון ראש הממשלה. אמיר השכל, אחד ממובילי המחאה נגד נתניהו בשנים האחרונות, אמר בהפגנה: "מהיום הראשון כאן ייחלנו להפוך מיחידים להמונים, אבל אפשר יהיה לנוח על זרי הדפנה רק כאשר המטרה תושג וזה יהיה כשנתניהו ילך הביתה".

בעקבות המחאה, נחסמו לתנועה רחוב בן מימון וצומת כיכר פריז. המשטרה המליצה לציבור לבחור בדרכים חלופיות.

הפזמונאי והמלחין אסף אמדורסקי קרא אמש לציבור להתייצב בהפגנה הערב מול מעון ראש הממשלה, זאת, לדבריו, במחאה על כך ש"הנאשם מבלפור החליט לבדו לעצור את כל ענף המוזיקה, האירועים, התיאטרון, הסטנדאפ, הברים, בתי קולנוע, מועדונים, חדרי כושר וכל מה שמריח מתרבות או פנאי ולמוטט אותו על מאות אלפי עובדיו".

בפוסט שפרסם בפייסבוק ציין את העובדה כי היום הוא יום נפילת הבסטיליה, וקרא ל"כל מי שיש לו אפשרות להשיג לפיד בוער (תנועות הנוער למשל, שנסגרו אף הן על ידי הנוכל בעל הבלורית עם התו הסגול), או סתם סיר או צופר, מוזמן לסור לבלפור להשמיע את מחאתו בצורה ברורה וישירה!"

עוד כתב כי "נבחר ציבור שמשתמש בזכר השואה למטרות פוליטיות ובה בעת מצביע נגד קצבאות לניצולי שואה - הוא נוכל! נבחר ציבור שמעלה לעצמו את המשכורת ומסדר לעצמו הטבות מס אדירות בזמן שהוא מטיל סגר על המשק ומדרדר מיליון וחצי לקו העוני - הוא נוכל! נבחר ציבור שמצביע נגד קצבאות נכים, מעכב פיצויים לתושבי עוטף עזה, מעכב סיוע (שאושר מזמן) למלחמה באלימות נגד נשים, מצביע נגד נכי צה"ל והלומי קרב - הוא נוכל מסוכן. נבחר ציבור שמקים 'ועדת קורונה' ומסתיר את פעילותה באי שקיפות מעוררת בחילה - נוכל בן נוכל!".

לדבריו, "נבחר ציבור שמשביח את נכסיו, קונה לעצמו מטוס יוקרה פרטי, מאפשר שירותי ניקיון בסך 10,000 שקל ליום בזמן שכולנו קורסים - הוא נוכל ונוכלים יש להעמיד לדין! מי שלא משחרר חומרים ממצלמות האבטחה מרצח סלמון טקה - נוכל! מי שמשתיק את הרצח של יוסף סלמסה - נוכל! מי ששולח שוטרים להיכנס במפגינים, לקנוס עסקים על סך קריסה ולחשמל באקדחי טייזר אזרחים, הוא נוכל מסוכן! מדובר בנאשם המנהל כרגע שלושה כתבי אישום חמורים: שוחד, מרמה והפרת אמונים... קצת קשה לנהל מדינה במשבר בו זמנית".

תגיות:הפגנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה