חדשות בארץ

ח"כ מיש עתיד: אם הממשלה תטיל סגר מלא – הציבור לא צריך לציית

רול טען בטוויטר כי החלטות הממשלה אינן מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים, ומשכך "אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית". בהמשך הוא הבהיר כי "פגיעה בחופש התנועה ובחופש העיסוק חייבת להיות מגובה בעובדות ונתונים כדי להיות מוצדקת. עד כה הממשלה כשלה בהצגת נתונים מכל סוג שהוא"

רול בכנסת, ב-2019 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)רול בכנסת, ב-2019 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת מטעם יש עתיד, עידן רול, קרא היום (שלישי) לציבור שלא לציית לממשלה במקרה שתחליט על סגר מלא, כי "הממשלה הזו הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור – זה שמחייב אותה להגן עלינו בעת משבר". לדבריו, החלטות הממשלה אינן מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים. "אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית", הוסיף. זאת, יממה אחרי שיו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) הודיע כי הממשלה לא תביא יותר את החלטותיה לאישור הוועדה לענייני קורונה בכנסת, שהוקמה כדי לפקח ולאזן את התנהלות הממשלה במשבר.

ח"כ יאיר גולן (מרצ) הודיע כי התקשר "לחזק" את רול על קריאתו למרי אזרחי נגד הממשלה. "על האופוזיציה כולה להתקומם, רק כך נציל את הדמוקרטיה!", כתב בטוויטר. בהמשך, בעקבות הערת גולש שלפיה "קריאות לא לציית להוראות כשהן כוללות ממד בריאותי עלולות להשתמע כבעייתיות מאוד מבחינת האחריות של נבחר ציבור", הבהיר רול כי "פגיעה בחופש התנועה ובחופש העיסוק חייבת להיות מגובה בעובדות ונתונים כדי להיות מוצדקת. עד כה הממשלה כשלה בהצגת נתונים מכל סוג שהוא".

זוהר, בנובמבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)זוהר, בנובמבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

זוהר תקף את רול וכתב: "יצא המרצע מן השק, אנשי יש עתיד ויאיר לפיד יעשו הכל, כולל קריאה למרד שיהפוך את מדינת ישראל לאנרכיה רק כדי לפגוע בהמשך כהונת הימין, הליכוד וראש הממשלה נתניהו. אנרכיסטים". יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט קרא ליו"ר מפלגתו של רול, יאיר לפיד, לגנות את קריאתו. "יש לי ביקורת חריפה מאד על מחדלי הממשלה, ואני לא מהסס להציג אותה. אך זו הממשלה הנבחרת. אין לנו משטרה אחרת וצה"ל אחר. ביקורת - כן. אנרכיה - לא", אמר בנט.

מנתוני התחלואה מתחילת יוני שפרסם משרד הבריאות ביום ראשון, לקראת הדיון בוועדת הקורונה על פתיחת הבריכות הציבוריות וחדרי הכושר, עולה כי בפרק זמן זה נדבקו 170 ישראלים בחתונות, בחדרי כושר 35, במסעדות 21 ובברים שישה. למרות שבמשרד המליצו לממשלה לסגור את הבריכות הציבורית, הם סירבו למסור נתונים לגבי מספר הנדבקים בבריכות שחייה, ואף הודו כי ההחלטה על סגירתן התקבלה ללא בדיקה ראויה של הנתונים. מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, ד"ר אמיליה אניס, הציגה את הנסיבות שמעלות את הסיכוי להדבקה בחדרי כושר ברחבי העולם על סמך מאמר שסיכם חקירת התפרצות בקוריאה הדרומית. לדבריה, לא הכניסו בריכות כי אין נתונים למשרד הבריאות - סגרו ללא נתונים.

תגיות:עידן רולסגרקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה