חדשות בארץ

"טורקיה זה כאן": יו"ר ועדת ראשי האוניברסיטאות התפטר בשל צעדי השר אלקין

רובין אמר כי מהלכיו של השר הממונה, שמאז מונה לתפקידו קיבל החלטות המנוגדות לחלוטין לעמדת עולם האקדמיה, מהוות "סכנה ברורה ומיידית למדינת ישראל ולעתיד של כולנו". לדבריו, ההחלטה שלא להאריך את כהונתה של מ"מ מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה, היא קשה ביותר, שכן המועצה היא "קודש הקודשים שתפקידו להוות את החיץ הקריטי שבין פוליטיקה למדע"

רובין (צילום: ועד ראשי האוניברסיטאות)רובין (צילום: ועד ראשי האוניברסיטאות)
אא

יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופ' רון רובין, הודיע היום (שלישי) על סיום תפקידו. זאת, ברקע עימות חריף בין האוניברסיטאות לשר להשכלה גבוהה זאב אלקין, שפוגע לדבריהם בחופש האקדמי. בין השאר, אלקין החליט שלא להאריך את כהונתה של ממלאת מקום מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה מיכל נוימן, המוערכת בקרב האקדמיה. רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה, קרא לחברי הסגל ולסטודנטים לפתוח במרד נגד ניסיונות הממשלה להשתלט על מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, שנועדה "להפחיד, להחליש, לצנזר, ולאפשר לאינטרסים פוליטיים להכתיב את סדר היום של המחקר".

אלקין, בינואר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)אלקין, בינואר (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

רובין אמר כי מהלכיו של השר הממונה, שמאז מונה לתפקידו קיבל החלטות המנוגדות לחלוטין לעמדת עולם האקדמיה, מהוות "סכנה ברורה ומיידית למדינת ישראל ולעתיד של כולנו". לדבריו, ההחלטה שלא להאריך את כהונתה של מ"מ מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה, שמסתיימת השבוע, היא קשה ביותר, שכן המועצה היא "קודש הקודשים שתפקידו להוות את החיץ הקריטי שבין פוליטיקה למדע" וציין כי "בשבועות האחרונים, תחת שרביטו של קומיסר ההשכלה הגבוהה, השר זאב אלקין, אנו עדים לניסיונות שיתוק של שומרי הסף האמונים על עתיד המדע במדינת ישראל".

עוד אמר רובין כי "אנו נמצאים בתקופה חסרת תקדים ואפלה מאוד. שומרי הסף הפכו למטרה, ומערכות שחרטו על דגלן את ערכי חופש הביטוי וחופש המחשבה מותקפים השכם והערב. התרבות, מערכת המשפט, התקשורת וההשכלה הגבוהה נמצאים תחת מתקפה מסוכנת, המאיימת על קיומה של הדמוקרטיה בישראל".

הוא גם התריע מפני מצב שבו תשקע החברה בישראל "בבוץ הטובעני שיחזיר אותנו לתקופות בהן אנשים האמינו שכדור הארץ שטוח והשמש סובבת אותו. בטורקיה, כמו במקומות אחרים בהם היה ניסיון לחסל את הדמוקרטיה, בין הראשונים שאליהם הפנה השלטון המתבצר אצבע מאשימה, היו מוסדות ההשכלה הגבוהה. מדינת ישראל צועדת בעיניים עצומות לרווחה למחוזות חשוכים אלו בדיוק".

היו"ר המתפטר הוסיף כי הוא מקווה שהתפטרותו תצית את "אש המרד בקרב כל הסגל האקדמי בישראל, ציבור הסטודנטים, וכל אדם במדינת ישראל שעתיד הדמוקרטיה, המדע, המחקר, והחופש לחשוב יקרים ללבו".

תגיות:השכלה גבוההזאב אלקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה