חדשות בארץ

שר הביטחון הורה: לקדם את הנגשת מערת המכפלה

בתום דיון שקיים בסוגיית הנגשת מערת המכפלה, הורה שר הביטחון בני גנץ לקדם את הפרויקט: "לא ייתכן שאתר חשוב, הן ליהודים והן למוסלמים, כמו מערת המכפלה לא יהיה מונגש לנכים ובעלי מוגבלויות"

מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ הורה היום (שלישי) לקדם את פרויקט הנגשת מערת המכפלה לנכים ובעלי מוגבלויות. הפרויקט כולל בניית מעלון בסמוך למבנה המערה, וכן ציר גישה שיאפשר לאנשים עם מוגבלויות להגיע מהחנייה אל רחבת האתר.

הנחייתו של גנץ ניתנה בסיום דיון בו השתתפו מתאם הפעולות בשטחים, יועמ"ש מערכת הביטחון, יועמ"ש איו"ש ונציגי צה"ל, המל"ל והשב"כ. שר הביטחון קבע את הדיון במועד האמור על רקע סיום תקופת הגשת ההתנגדויות לפרויקט, שתחול מחר. ממשרד הביטחון נמסר, כי גנץ "הנחה לקדם את כלל ההליכים לביצוע הפרויקט, ובהם סיום ההליכים המשפטיים ודיון בהתנגדויות, סיכום המקורות התקציביים. מיד עם השלמתם הנחה השר לצאת למכרז לביצוע העבודות לאחר עדכונו".

במהלך הדיון אמר גנץ, כי הוא רואה בפרויקט כנושא הומניטרי בסיסי שהיה צריך להיות מטופל מזמן: "לא ייתכן שאתר חשוב, הן ליהודים והן למוסלמים, כמו מערת המכפלה לא יהיה מונגש לנכים ובעלי מוגבלויות".

כזכור, שר הביטחון לשעבר, נפתלי בנט, אישר בתחילת חודש מאי את פרויקט ההנגשה, והנחה את מתאם הפעולות הממשלה בשטחים לבצע את הפעולות הנדרשות להפקעת המקרקעין במקום לשם ביצועו. במקביל, אישר בנט למועצת התכנון העליונה (מת"ע) של המנהל האזרחי ליטול מעיריית חברון את סמכויות התכנון הנדרשות להשלמת כלל הליכי התכנון, זאת לאחר שהגורמים הפלסטיניים הרשמיים סירבו לשתף פעולה עם הפרויקט. הצעד של בנט בוצע לאחר אישור משרד המשפטים ובעקבות קבלת הסכמתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ דאז, ישראל כץ. 

בעקבות הנחייתו של בנט, פרסמה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים את צו ההפקעה. אתמול דווח, כי המנהל האזרחי מסרב להתכנס כדי לאשר את תחילת העבודות להנגשת מערת המכפלה. יו"ר סיעת ש"ס, מיכאל מלכיאלי, פנה במכתב ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, צבי האוזר (דרך ארץ) בדרישה לכנס דיון דחוף בנושא. "חשיבות הנגשת מערת המכפלה ידועה וברורה, ואין צורך להרחיב בזה", כתב. "לפני מספר חודשים הדרג המדיני אישר בצורה מוחלטת את ההנגשה, ואף ניתן צו הפקעה אשר פקע אמש, אך למרות זאת מסרב המנהל האזרחי לכנס את מת"ע, כדי להתכנס ולאשר את צו ההפקעה באופן סופי".

"חובה עלינו כוועדה הממונה והמפקחת על המנהל האזרחי לסיים את הליך הנגשת המערה באופן סופי", הוסיף מלכיאלי. "מיליון וחצי אנשים עם מוגבלות, ללא הבדל דת ומין, סובלים יום יום שעה שעה פשוטו כמשמעו,  ומדירים את רגליהם ממקום קדוש זה עקב המצב". הוא קרא לזמן לישיבה את אנשי המנהל ונציגי משרדי הממשלה המופקדים על הפרויקט, כדי "לוודא שמבצעים תפקידם נאמנה ומוציאים לפועל את המדיניות אשר הותוותה על ידי הוועדה והדרג המדיני, ומתחילים בהנגשת המערה, כאן ועכשיו".

תגיות:בני גנץמערת המכפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה