חדשות בארץ

ועדת הכנסת אישרה את בקשת הרב רפי פרץ להתפצל מסיעת ימינה

סיעת היחיד של הרב רפי פרץ, שהתפצל מסיעת ימינה, תיקרא "הבית היהודי מיסודה של המפד"ל". נציג ימינה בוועדה, מתן כהנא, תקף את המהלך: "הפרה של הבטחה לבוחרים". יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "הרב פרץ – צדיק אחד בסדום"

הרב רפי פרץ, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)הרב רפי פרץ, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

ועדת הכנסת אישרה היום (שלישי) את בקשתו של השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, להתפצל מסיעת ימינה ולהקים סיעת יחיד. הבקשה אושרה ברוב של 10 תומכים מול שני מתנגדים ונמנע אחד. סיעתו של הרב פרץ תיקרא "הבית היהודי מיסודה של המפד"ל".

הדיון בוועדה התקיים לבקשתו של הרב פרץ, שהשתתף בישיבה, וזאת על רקע טענות כי תפקידו כשר מונע מבחינה משפטית את ההתפלגות. לפני ההצבעה ביקש נציג ימינה בוועדה, חבר הכנסת מתן כהנא, להכריז על הרב פרץ כפורש, אולם בקשתו נדחתה.

כהנא וחבר הכנסת אלעזר שטרן (כחול לבן) תקפו בחריפות את המהלך. "אני נמצא בסיטואציה לא נוחה", אמר כהנא, "בגלל האהבה האישית הרבה שאני רוחש לרב רפי פרץ, הן בעברנו המשותף והן בהיכרותנו המחודשת כאן, במסדרונות הפוליטיקה. אנחנו לא רצינו את העזיבה הזו. מבחינתנו זו הפרה של הבטחה שנתנו לבוחרים שלנו. אמרנו במערכת הבחירות השלישית בצורה מפורשת, שאנחנו מתכוונים להישאר ביחד, שנפעל ביחד בכנסת. לכל אורך המשא ומתן הצהרנו, שאנחנו ממשיכים ככוח אחד שמייצג את הימין האידיאולוגי והציונות הדתית".

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, תמך בדיון בבקשת ההתפצלות: "ימינה החליטו להפר את החלטת הבחירות שלהם לציבור, בשם הבקשות שלהם לתפקידים שלא עלו בידם. התפקידים שהוצעו להם היו מאוד מכובדים, אבל הם בחרו בכל זאת להפר את הבטחת הבחירות ולא להצטרף לממשלה. היה צדיק אחד בסדום – הרב רפי פרץ – שהחליט לעמוד במלה שלו לבוחרים, וזו הסיבה שהוא הצטרף לקואליציה".

תגיות:ימינההרב רפי פרץועדת הכנסתהבית היהודי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה