חדשות בארץ

אוקראינה: לא תתאפשר תפילת ההמונים באומן בראש השנה

משרד החוץ של אוקראינה הודיע, כי בשל התפשטות הקורונה בישראל לא תתאפשר הגעה המונית של עשרות אלפי מתפללים בראש השנה לקבר רבי נחמן מברסלב. התפילות יתקיימו במתכונת מצומצמת

אומן, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)אומן, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

משרד החוץ של אוקראינה הודיע היום (שלישי), כי עשרות אלפי האנשים המגיעים מדי שנה בראש השנה להתפלל בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן לא יוכלו לעשות זאת בראש השנה הקרוב.

על פי הדיווח בחדשות 12, ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות, שכללו גם מגעים עם הצד הישראלי בשבועות האחרונים. באוקראינה הבהירו, עם זאת, כי התפילות לא יתבטלו לחלוטין, אלא יתקיימו במתכונת מצומצמת.

במשרד החוץ בקייב הדגישו, כי עצירת הנהירה ההמונית לקבר רבי נחמן מברסלב נובעת, בין היתר, מהתפרצות מגפת הקורונה בישראל שהפכה אותה למדינה 'אדומה', ובשל החשש מהדבקה המונית באומן. "הגעת עשרות אלפים חסידים לאומן לקיום חגיגות בפורמט המסורתי אינה אפשרית", אמרו. עוד הודגש, כי "הצד הישראלי שותף לדאגה ומקבל בהבנה את הביטול של הגעת החסידות הבינלאומית לאומן בשנה הזאת".

להחלטה האוקראינית קדם משאל רשתי שערך ראש העיר אומן, אלכסנדר ציברי, בעמוד הפייסבוק שלו, בו ביקש מתושבי עירו לחוות את דעתם האם לאפשר ליהודים מרחבי העולם להגיע לעיר בראש השנה, וזאת לדבריו בשל המגפה המשתוללת. המשאל הסתיים בניצחונם של המתנגדים.

תגיות:אומןאוקראינהראש השנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה