חדשות בריאות

בניגוד להחלטת הממשלה: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת חדרי הכושר והבריכות

יו"ר ועדת הקורונה, יפעת שאשא ביטון, דחתה את מתווה הפשרה שגיבשו ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין, והעלתה להצבעה את ההחלטה לפתוח מחדש את הבריכות וחדרי הכושר. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הגיש בקשה רשמית להדחתה של שאשא ביטון מראשות הוועדה

(קרדיט אילוסטרציה: שאטרסטוק)(קרדיט אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 15:18)

ועדת הקורונה של הכנסת אישרה בצהריים (שני) את פתיחת בריכות השחייה וחדרי הכושר, וזאת בניגוד לעמדת הממשלה, שהחליטה בשבוע שעבר על סגירתם. ההחלטה התקבלה בתמיכתם של יו"ר הוועדה, יפעת שאשא ביטון (הליכוד), ונציגי כחול לבן בוועדה, שהצטרפו לנציגי האופוזיציה.

להצבעה קדמו לחצים כבדים שהפעילו ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשיו על שאשא ביטון שלא לבטל את סגירת הבריכות וחדרי הכושר. גורם בכיר בליכוד איים עליה, כי הוא תודח מתפקידה כיו"ר הוועדה. בריאיון לכאן ב', הבהירה יו"ר ועדת הקורונה כי היא "מוכנה לשלם את המחיר כדי לעשות את הדברים הנכונים".

זמן קצר לפני ההצבעה בוועדה, הודיעה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין החליטו לגבש תו סגול מחמיר מיוחד לצמצום ההתקהלויות סביב הבריכות, ובכך לאפשר את פתיחת בריכות השחייה הלא מקורות תוך תגבור האכיפה במקומות אלה. עוד הובהר, כי "חדרי הכושר יישארו סגורים ויפוצו כלכלית בהתאם". אלא ששאשא ביטון דחתה את מתווה הפשרה של נתניהו ואדלשטיין, וקיימה את ההצבעה, בסופה הוחלט כאמור על פתיחתם של חדרי הכושר והבריכות.

בתום ההצבעה, איים יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, על שאשא ביטון כי דרכה בליכוד הסתיימה: "אני אדיח אותך, תשכחי מיו"ר הוועדה".  שאשא ביטון הגיבה: "אתם תלמדו להתנהל". במכתב ששיגר ליו"ר ועדת הכנסת, איתן גינזבורג (כחול לבן), הודיע זוהר כי סיעת הליכוד מעוניינת להחליף "באופן מיידי" את יו"ר ועדת הקורונה. "‏צר לי שחברת כנסת מהקואליציה בחרה בדרך פופוליסטית וחסרת אחריות על גבם של הרשויות הנלחמות למניעת מגפת הקורונה, והחליטה לפעול כנגד עמדת הקואליציה", כתב לאחר מכן בטוויטר. "במקום להיכנס מתחת לאלונקה ולסייע לממשלה לנהל את המשבר הזה באופן אחראי, היא בחרה לתקוע מקלות בגלגלי הקואליציה. לא נוכל לסבול התנהגות כזו".

סגן שר הבריאות, יואב קיש, תקף אף הוא בחריפות את שאשא ביטון: "חוסר אחריות בוועדת הקורונה", כתב בטוויטר. "בניגוד להמלצת הדרג הרפואי מקצועי, מובילה יו"ר הוועדה קו של כניעה ללחצים סקטוריאליים. אנחנו במצב תחלואה שמחייב צמצום התקהלות, הוועדה באקט פופוליסטי מאשרת התקהלויות בבריכות ופתיחת חדרי כושר. כשמובילים צריך לדעת לעמוד מול לחצים, במבחן הזה היא נכשלה". לפני ההצבעה בוועדה, אמר קיש לחבריה: "זו טעות קשה, אם אתם משאירים את ההחלטה ולא מצביעים ומביאים את זה למליאה, לפחות תנו למליאה להצביע. אתם לוקחים את הסמכות והאחריות".

בדיון שנערך אתמול בוועדת הקורונה של הכנסת, הביעו חבריה התנגדות לסגירת ענף חדרי הכושר והבריכות, וזאת לאור הנתונים שהוצגו בפניהם לפיהם התחלואה במקומות אלו אינה גבוהה. ד"ר אמיליה אניס, מנהלת האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, אמרה בדיון כי בחודש האחרון נדבקו במעגל הראשון 170 איש בחתונות, 35 בחדרי כושר, 21 במסעדות ו- 6 בברים. היא סירבה לתת נתונים לגבי מספר הנדבקים בבריכות, שכן לדבריה אין הוכחה חד-משמעית שההדבקה הייתה בבריכה, אבל ציינה כי הבריכות נסגרו במדינות רבות. היא הוסיפה כי ברוב המקרים קשה לזהות את מקור ההדבקה, אולם הדגישה כי התנאים בחדרי הכושר ובבריכות מקשים על שמירת כללי הריחוק וההיגיינה.

שאשא ביטון הבהירה, כי שיעורי התחלואה הנמוכים אינם מצדיקים את סגירת ענף חדרי הכושר והבריכות: "נתוני התחלואה עולים, הן לגבי החולים, החולים קשה, והנפטרים, אך במקביל נוצרה גם שעה קשה כלכלית. חובה עלינו לשמור על האיזון העדין בין שמירת בריאות הציבור לבין מצבו הכלכלי. חובה להבהיר את ההיגיון של ההחלטות, כי ללא הבהרה זו, הציבור לא יתגייס לשמירת ההנחיות וההגבלות".

כזכור, מליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר את הצעת החוק המאפשרת לממשלה לתקן צווי הגבלה במסגרת המאבק בקורונה גם ללא אישור מוקדם של הכנסת. על פי החוק, שתוקפו יחול עד ה- 6 באוגוסט, הצווים ייכנסו לתוקף מיידית, אך יצטרכו לקבל את אישורה של ועדת הקורונה בתוך שבוע. לאחר אישור החוק, החליטו שרי הממשלה להטיל הגבלות חדשות, שכללו את סגירתם המיידית של אולמות האירועים, אולמות התרבות והמועדונים, חדרי הכושר ובריכות השחייה הציבוריות. עוד הוחלט להגביל את מספר הלקוחות במסעדות ל-50 – מקסימום 20 איש בתוך המסעדה ועד 30 נוספים בשולחנות מרווחים בחוץ.

תגיות:יפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונהועדת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה