חדשות בריאות

הסיעות החרדיות נועדו עם נתניהו: "היד הקלה נגד הציבור החרדי חייבת להיפסק"

סיעות ש"ס ויהדות התורה נועדו עם ראש הממשלה נתניהו ועם השרים אוחנה ואדלשטיין, ודנו עמם בהגבלות שהוטלו על ריכוזים חרדיים ברחבי הארץ ועל האלימות של שוטרים נגד חרדים. השר אריה דרעי: "לא ניתן שהמגזר החרדי ירגיש מופלה". סגן השר אורי מקלב: "מאשימים אותנו בשותפות איתך. כעת מצפים להתערבות שלך, למעשים ולא לדיבורים"

נתניהו עם סיעת ש"ס, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו עם סיעת ש"ס, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

(עודכן: 13:22)

חברי סיעת ש"ס, בראשות שר הפנים אריה דרעי, נפגשו הבוקר (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודנו עמו בהגבלות שהוטלו על ריכוזים חרדיים ברחבי הארץ ובטענות לאלימות של שוטרים נגד חרדים. בפגישה השתתפו השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה; שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרדו, פרופ' חזי לוי; נציג המל"ל, יגאל סלוביק; וניצב בדימוס אריק יקואל, שמונה אתמול על ידי אוחנה לראש הצוות המייעץ לשר בנוגע לחברה החרדית.

במהלך הישיבה, התבטאו חברי הכנסת של ש"ס נגד הטלת סגר המבוצעת ללא מדיניות להורדת התחלואה. דרעי אמר כי "הסגר כמו שהוא, ללא שום חבילת סיוע מסביב, לא משיג את מטרתו ופוגע בציבור כולו. לפני שמטילים סגר, המדינה צריכה להיערך לחבילת סיוע הכוללת סיוע במזון, שמירה על המבוגרים, תוך שימת דגש על פינוי מיידי של החולים". הוא הדגיש, כי "אם אין אפשרות לפנות את החולים – אין שום היגיון לעשות סגר".

חברי הכנסת מחו בחריפות על האלימות בה נוקטים שוטרים כלפי הציבור החרדי. יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, מיכאל מלכיאלי, אמר כי מדובר באכיפה בררנית: "בזמן שבביתר אישה מקבלת קנס של 2,000 שקלים, בתל אביב מחלקים מסכות. הציבור שלנו מרגיש נרדף". חבר הכנסת משולם נהרי הוסיף, כי "הציבור החרדי הפך להיות שק חבטות. המשטרה נוהגת באלימות, והחמור מכל שהדבר משליך על ביריונים מהציבור שתוקפים חרדים. ראש הממשלה חייב להתערב ולשים קץ להתעמרות".

חבר הכנסת משה אבוטבול ציין כי מגיעות מאות פניות מתושבים, המתלוננים על יחס קשה מצד חלק מהשוטרים: "קשה לשכנע ציבור לקיים את ההנחיות כשלא מפורסמים קריטריונים לסגר", הדגיש.

חבר הכנסת יעקב מרגי סיכם בדבריו את ההרגשה הכללית בציבור החרדי: "במקום קנס השוטרים נותנים אגרוף". בסיכום הדברים אמר השר דרעי: "לא ניתן שהמגזר החרדי ירגיש מופלה לרעה. הציבור החרדי ממושמע, היד הקלה נגדנו חייבת להיפסק".

נתניהו אמר בישיבה: "ביקשתי להיפגש כאן כדי לשמוע אתכם וכדי שנוכל לענות על המצוקה. אני יודע שהיא אמיתית והיא נוגעת ללבנו. אנחנו רוצים לעזור, אף אחד לא רוצה להתנכל, ההיפך הוא הנכון, ואני פתוח לשמוע".

 

"הסגר פוגעני, מצפים להתערבות שלך" 

בתום הפגישה עם סיעת ש"ס, נועד נתניהו עם חברי סיעת יהדות התורה בראשות שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן. יו"ר דגל התורה, משה גפני, נעדר מהפגישה. חברי הסיעה גינו בדבריהם את ההתנהגות האלימה של חלק מהשוטרים כלפי החרדים. הם תקפו את הטלת הסגרים על ריכוזי אוכלוסייה חרדיים, והגדירו אותה כ"בריחה מאחריות" וכמדיניות שאינה יעילה למאבק בקורונה. סגן שר התחבורה, אורי מקלב, מתח ביקורת על היעדר השקיפות: "הציבור לא יודע מה קורה. יש תהיות על הסגר עצמו, המערכת לא עושה את מה שצריך, לא מפנה למלוניות, ומבקשים ממנו רק לתרום את חלקו".

"הסגר בבני ברק נצרב בציבור כאילו הקורונה זה רק בציבור החרדי", המשיך מקלב. "הסגר הוא פוגעני. סגרו בתי ספר של חינוך מיוחד. השוטר בקצה עושה מה שהוא רוצה – רק אתמול ראינו איך חבר הכנסת אייכלר מעוכב על ידי שוטר. אם חבר כנסת מעוכב, מה קורה לאזרח שצריך לצאת לעבודה חיונית?".

מקלב ציין, כי "הציבור החרדי ניזוק הכי הרבה מהקורונה. מעסיקים מרשים לעצמם לא להחזיר עובדים חרדים מחל"ת – רואים את זה בנתונים. זה פוגע במישור החברתי, הכלכלי והתדמיתי. אנשים עומדים בתור ולא מקבלים שירות, כי הם חרדים וחוששים שהם מאזורי הסגר, למרות שזה לא נכון".

"הציבור שלנו תמך בך, מוקיר טובה ולא מקבל את ההתקפות בתקשורת כנגדך", פנה מקלב לראש הממשלה. "אך כעת איבדנו את זה, ואף מאשימים אותנו בשותפות איתך. לציבור החרדי יש זיכרון ארוך וכעת מצפים לפעולה והתערבות שלך, למעשים ולא לדיבורים".

בהודעת משרד ראש הממשלה, שפורסמה לאחר הפגישות עם הסיעות החרדיות, נמסר: "סוכם, כי לפני הטלת הסגר תיעשה היוועצות ועדכון עם נציגי הציבור של המגזר החרדי, וכן במידת האפשר יפעלו לפתיחת חמ"לים ביישובים עצמם".

נתניהו בפגישה עם סיעת יהדות התורה (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)נתניהו בפגישה עם סיעת יהדות התורה (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

תגיות:משטרת ישראלש"סאריה דרעינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה