חדשות בריאות

"הקורונה טרפה את כל הקלפים, בחורף המעבדות יקרסו"

בדיון בוועדה לביקורת המדינה, התריעה יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, אסתר אדמון, מפני קריסתן הקרובה של המעבדות: "במשרד הבריאות סוגרים פלסטרים רק על בעיית הקורונה, אבל זו לא הבעיה היחידה. האוכלוסייה לא תוכל לקבל שירות מעבדתי רפואי בחורף"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות הרפואיות, מתחה הבוקר (שני) ביקורת חריפה על התנהלות משרד הבריאות, והזהירה כי המעבדות עומדות בפני קריסה: "הם סוגרים פלסטרים רק על בעיית הקורונה".

בדיון על מצוקת המעבדות הרפואיות, שנערך בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, אמרה אדמון כי מאז דוח מבקר המדינה מ-2016, שעסק בנושא, משרד הבריאות לא פעל לשיפור מצב המעבדות. לדבריה, "הקורונה טרפה את כל הקלפים, והמצב רק החמיר".

"הכל היה ידוע לכולם במשרד הבריאות, וגם באוצר", טענה אדמון. "מ-2010 אנחנו מתריעים שהאוכלוסייה מתבגרת ופורשת, וצעירים לא מגיעים למערכת. עכשיו המצב החמיר עם הקורונה, והם ממשיכים לעשות אותן טעויות שעשו בשנים האחרונות".

"לא יושבים איתנו. סוגרים פלסטרים רק על בעיית הקורונה, אבל זו לא הבעיה היחידה", הוסיפה אדמון. "כל המעבדות האחרות בקריסה. האוכלוסייה לא תוכל לקבל שירות מעבדתי רפואי בחורף".

אדמון ציינה, כי בחודש האחרון מסתמנת נטישה גדולה יותר של המערכת, בשל העומס הרב: "הרבה פורשים עכשיו לפנסיה, מכיוון שלא יכולים לעבוד יותר בעומסים האלה. חלקם מעדיפים לעבור למעבדות פרטיות, שכן משלמים".

ראש אגף מבצעים בצה"ל, האלוף אהרן חליוה, אמר בדיון כי נדרש משל"ט (מרכז שליטה) לאומי למאבק בקורונה. "אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר מבחינת החיבור של כלל המשרדים והעוסקים במלאכה, כדי שהמאבק יהיה מלוטש ומקצועי יותר. אני חושב שמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, ושאר האנשים מבינים מצוין שצריך בנקודת זמן זו לחזור ולהיערך בצורה שונה".

"אנחנו לא עומדים בסטנדרט הזמנים לקטיעת שרשרת ההדבקה", הבהיר חליוה. "אני חושב שמדינת ישראל, עם המערכות הקיימות, לו הייתה מתארגנת מעט שונה – אפשר היה לעשות זאת בצורה טובה יותר".

תגיות:נגיף הקורונההוועדה לביקורת המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה