סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר מבקשת: אל תשכחו את מיכאל בן זיקרי

"בפעם הבאה שאתם שומעים או מדברים על תושבי הפריפריה, 'הערסים', אלה ש'גנבו את המדינה', תחשבו על שני מלאכים: מיכאל בן זיקרי ז"ל ומוטי בן שבת ז"ל"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אל תשכחו את מיכאל בן זיקרי. הוא יורד מהכותרות, בדרך הטבע, אבל צריך לזכור. הייתי רוצה לראות סרט באורך מלא על האיש שהציל מטביעה ארבע נפשות מהיישוב חורה, עד שטבע בעצמו. הרי מוטי בן שבת, הגיבור הקודם שהציל לכודים מרכבם השוקע, די נשכח, בואו נודה.

הנה רק שניים מהקולות שהספידו את בן זיקרי, וכדאי לנצור. התנועה החברתית "תור הזהב" הגיבה כך: "בפעם הבאה שאתם שומעים או מדברים על תושבי הפריפריה, 'הערסים', אלה ש'גנבו את המדינה', תחשבו על שני מלאכים: מיכאל בן זיקרי ז"ל ומוטי בן שבת ז"ל. שנים ניסו לצייר לנו אותם ואת שכמותם כדמויות מפוקפקות, עבריינים ועילגים. בארץ נהדרת, בסרטי בורקס ובתוכניות ריאליטי – לאט־לאט יצרו לנו תודעה שהבן זיקרים והבן שבתים הם הישראלי המכוער.

אז בפעם הבאה שאתם רואים בטלוויזיה עוד דמות מזרחית שמצוירת כעבריינית ועילגת, תזכרו אותם, את מיכאל בן זיקרי ומוטי בן שבת. הם הייצוג שלנו, בהם אנחנו גאים ולאורם נחנך את ילדינו".

הרב מנחם עמאר מקהילת חב"ד באשדוד סיפר שמיכאל היה משתתף פעיל בתפילות ובשיעורים, בעיקר בשיעור על ספר התניא, ספר היסוד של תנועת החסידות. "הוא היה אדם פנימי מאוד, נשמה מיוחדת. אני זוכר אותו רוקד בליל שבת ב'לכה דודי', איך הפנים שלו היו מאירות. הוא הקפיד להגיע מוקדם לשיעורים ביום ראשון בערב ולשבת בשורה הראשונה. אדם טוב הוא אדם שנותן מחייו. מיכאל לא נתן מחייו, הוא פשוט נתן את חייו".

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירמיכאל בן זיקרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה