חדשות בריאות

צוות חוקרים מעריך שבשבוע הבא יידרשו החמרה בצעדים – כולל סגר מלא

במסמך שהועבר לממשלה לקראת הישיבה שנערכת בשעה זו, נטען כי קצב העלייה במאושפזים שנזקקים לתמיכה נשימתית עולה בדומה לקצב העלייה במספר הנדבקים החדשים. לטענתם, על מנת לוודא שההתפשטות בישראל לא תימשך, יש לוודא איסור מוחלט של התקהלויות בכל מקום סגור. "יש להמתין עד סוף שבוע זה ולאפשר בחינה של השפעת צעדי המנע שבוצעו החל מ-2 ביולי", נאמר במסמך

בדיקות קורונה (צילום: חן לאופלד, פלאש 90)בדיקות קורונה (צילום: חן לאופלד, פלאש 90)
אא

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים המליץ היום (ראשון) לממשלה להמתין עד לסוף השבוע על מנת לבחון האם המודעות הציבורית לשמירה על ההנחיות גברה, והאם חבישת המסכות וסגירת אולמות האירועים סייעה לצמצום התפשטות הקורונה. לפי המסמך שחברו חברי הצוות, "מסתמנת התייצבות מסוימת בקצב התפשטות המגפה, אך עדיין לא במידה מספקת". עם זאת, החוקרים העריכו כי בקצב ההכפלה הנוכחי, כבר בתחילת השבוע הבא – 19 ביולי – תידרש החלטה על החמרת צעדי המנע, כדי לבלום התדרדרות שעלולה להוביל לכשל ביכולת העמידה של מערכת הבריאות, באמצעות "הסגרים אזוריים נרחבים ועד כדי הסגר מלא".

החוקרים החתומים על המסמך המיוחד הם פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' רן נירפז (בית חולים הדסה), פרופ' דורון גזית, פרופ' רונית קלדרון-מרגלית, ד"ר מיכאל אסף ופרופ' נדב כץ - ממכון רקח לפיסיקה ומביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית בירושלים. לטענתם, על מנת לוודא שההתפשטות בישראל לא תימשך, יש לוודא איסור מוחלט של התקהלויות בכל מקום סגור. "יש להמתין עד סוף שבוע זה ולאפשר בחינה של השפעת צעדי המנע שבוצעו החל מ-2 ביולי", נאמר.

מחלקת קורונה באיכילוב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)מחלקת קורונה באיכילוב (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

במסמך שהועבר לממשלה לקראת הישיבה שנערכת בשעה זו, נטען כי קצב העלייה במאושפזים שנזקקים לתמיכה נשימתית עולה בדומה לקצב העלייה במספר הנדבקים החדשים. עם זאת, פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך ההרדמה בבית החולים איכילוב, אמרה בשבוע שעבר כי מספר החולים שמצבם מוגדר קשה נמוך משמעותית מהנתונים הרשמיים שמשתקפים מפרסומי משרד הבריאות. את הגידול בשיעור החולים הקשים היא תלתה בדרישת ארגון הבריאות העולמי להנמיך את הרף שקובע מיהו חולה במצב קשה. הערכות הן שכ-40% מהחולים שמצבם מוגדר "קשה" הם אינם כאלה שהרופאים בבתי החולים מכירים בהגדרה הזו או מנפיקים לפיה הנחיות רפואיות חדשות.

החוקרים קבעו כי מאז תחילת אפריל, מדד זה חוזה באופן אמין גם את התמותה הצפויה ואת העומס בבתי החולים, שכן לטענתם התחזית היא לתוספת של כ-100 נפטרים נוספים עד סוף חודש יולי. המדד החשוב, לדבריהם, הוא כמות החולים במצב בינוני-קשה, ובנוגע לכך נטען כי נותר עוד כשבוע של בדיקות. "ההשפעה במדד החולים הנתמכים נשימתית (בינוני וקשה) מעוכבת בכ-10-13 ימים ביחס לשינוי מגמות במגיפה, הנובעים למשל מביצוע צעדי מנע", הוסיפו החוקרים.

תגיות:קורונהסגרהאוניברסיטה העברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה